به گزارش ایرنا، حسن جوادی روز یکشنبه در نشست کارگروه جی نف و سیماک کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این زیرساخت ها شامل وجود نقشه پایه از ساختمان ها، خیابان ها و معابر عمومی، نامگذاری معابر عمومی و وجود پلاک در ساختمان هاست.
وی افزود: هم اینک 500 هزار معبر عمومی بدون نام در ایران وجود دارد و حدود 55 درصد ساختمان های کشور نیز بدون پلاک است.
مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست ایران بیان کرد: اجرای طرح جی نف در کشور با چنین شرایطی دشوار به نظر می رسد و لازم است که دستگاه های اجرایی همکاری و مشارکت جدی تری کنند.
جوادی عنوان کرد: شهرداری ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاری ها، فرمانداری ها، ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تهیه نقشه پایه از ساختمان ها، خیابان ها و معابر عمومی در مناطق شهری و روستایی اقدام کرده و یا نقشه های خود را در اختیار اداره کل پست هر استان قرار دهند.
وی ابراز داشت: اطلاعات جمع آوری شده در طرح جی نف شامل کدپستی مکان ها و شماره ملی افراد است که پس از اشتراک گذاری با یکدیگر در اختیار دستگاه های اجرایی برای استفاده در مواقع مورد نیاز قرار می گیرد.
مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست ایران گفت: بر اساس گزارش های رسیده 13 هزار و 810 معبر عمومی بدون نام در کهگیلویه و بویراحمد موجود است.
جوادی اظهار داشت: افزون بر 149 هزار ساختمان در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد بیش از 116 هزار مورد بدون پلاک است.
وی افزود: طرح های جی نف و سیماک جزو زیرساخت های مهم دولت الکترونیک و از طرح های اولویت دار اقتصاد مقاومتی است.
جوادی بیان کرد: مقدمات لازم برای اجرای طرح جی نف از سال 1376 در شرکت ملی پست ایران آغاز شد.
مدیر منطقه جنوب غرب طرح سیماک نیز گفت: هدف از اجرای این طرح مهم یکپارچه سازی مدیریت املاک است و مهمترین دستاوردهای آن نیز شامل جلوگیری از زمین خواری، تغییر کاربری اراضی ملی یا کشاورزی و دیگر سوء استفاده ها خواهد بود.
علی ترابی اظهار داشت: مقدمات اجرای این طرح از سال 1395 تاکنون و سامانه آن نیز تاکنون در 21 استان کشور راه اندازی شده است.
وی افزود: بر اساس این طرح تمامی املاک کشور مکان نمایی و اطلاعات آنها در دستگاه های اجرایی مرتبط با ساخت و ساز ثبت می شود.
ترابی بیان کرد: اجرای طرح سیماک سبب شفاف سازی هر چه بیشتر و تسهیل در صدور مجوزها و استعلام های مربوط به املاک و ساخت و سازها در کشور خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: طرح های جی نف و سیماک اهمیت چشمگیری داشته و باید اجرای آنها به عنوان یک تکلیف در دستور کار مدیران اجرایی و نهادهای دولتی استان قرار گیرد.
جعفر گوهرگانی اظهار داشت: اجرای این 2 طرح کمک بسزایی به روان سازی اجرای امور اداری، تکریم ارباب رجوع و خدمات رسانی بهتر به مردم می شود.
وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای طرح های جی نف و سیماک در ابتدای مسیر قرار دارد و لازم است که دستگاه های اجرایی استان در این راستا تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند.
گوهرگانی بیان کرد: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد اطلاعات مورد نیاز برای اجرای این 2 طرح را به اداره کل پست استان ارائه داده و بودجه ای نیز به منظور تهیه نقشه پایه از ساختمان ها، خیابان ها و معابر عمومی اختصاص یابد.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.