طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که از سال 1387 تصویب شد چندین سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود و در سال 1394 عملیات اجرایی آن شروع شد.
روح الله عمادی روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات بافت فرسوده دوگنبدان گفت: کار کارشناسی سه هزارو 500 واحد از بافت فرسوده دوگنبدان تاکنون انجام شده است که از این تعداد تاکنون یکهزارو 600 واحد مجوز نقشه دریافت کرده‌اند.
عمادی ابراز کرد: هم اکنون عملیات اجرایی یکهزارو 250 واحد از این طرح آغاز شده که 900 واحد در مرحله بهره برداری است و سه هزارو 500 نفر از ساکنان بافت فرسوده تاکنون در 850 باب از واحدهای آماده بهره برداری اسکان یافته‌اند.
وی تصریح کرد: این تعداد واحد مسکونی در محله‌های سادات، رادک، لبنان، کیامرثی، مرکز شهر و سایر مناطق شامل طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان نوسازی شده است.
عمادی اظهار داشت: بازسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان در سال 95 رشد خوبی داشته ولی در نیمه دوم سال 96 روند نامناسبی به خود گرفته است.
وی گفت: همکاری نکردن برخی از بانک‌های عامل و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه خدمات رسان در روند اجرایی این طرح تأثیر مهمی داشته است.
فرماندار گچساران نیز در این نشست گفت: بیش از 43 درصد از یک هزارو 250 واحد بافت فرسوده که عملیات اجرایی آنها آغاز شده فاقد سند مسکونی هستند.
عبدالرحیم رحیمی افزود: برای نوسازی یک هزارو 200 واحد مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان 552 میلیارد ریال اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: این اعتبار به صورت تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض برای نوسازی این تعداد واحد مسکونی در نظر گرفته شده است و براساس توافق با بانک‌ها مشکلی برای پرداخت این تسهیلات وجود ندارد.
رحیمی تصریح کرد: بانک ملی این شهرستان تاکنون به 560 نفر از متقاضیان بافت فرسوده دوگنبدان تسهیلات بانکی پرداخت کرده است.
وی بیان کرد: انتظار می‌رود دستگاههای خدمات رسان در خیابان‌هایی که 80 درصد بازسازی انجام شده نسبت به بهسازی تاسیسات خود اقدام کنند.
رحیمی ابراز داشت: برای ساخت هر یک از واحدهای مسکونی بهره برداری شده 400 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و 60 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: تسهیلات پرداخت شده تا سه سال دوره تنفس، چهار درصد کارمزد و 15 سال دوره بازپرداخت دارد.
رحیمی عنوان کرد: تخریب رایگان، جمع آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای از دیگر خدمات ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.
20 هزار نفر در واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ساکن هستند که آسیب‌های فرهنگی و خطر حوادث طبیعی و انسان‌ساز آنها را تهدید می‌کند و این طرح فرصتی برای کاهش این آسیب‌هاست.
شهر دوگنبدان مرکز شهرستان نفت‌خیز گچساران با 100 هزار نفر جمعیت در 157 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.