روح الله عمادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای چهار هزار واحد مسکونی بافت فرسوده این شهر که شرایط بهره‌مندی از تسهیلات نوسازی را دارند پرونده تشکیل شده است.
وی اظهار داشت:این تعداد واحد مسکونی در محله های سادات، رادک، لبنان،کیامرثی، مرکز شهر و سایر مناطق شامل طرح احیای بافت فرسوده قرار دارند.
وی بیان کرد: از چهار هزار واحد مسکونی بافت فرسوده ، یک هزار و 100 واحد تاکنون ساخته یا در حال احداث است.
وی بیان کرد: مالکان 2 هزار واحد مسکونی مناطق مختلف بافت فرسوده شهر دوگنبدان تاکنون برای پیگیری نخریب و نوسازی ساختمان خود به این ستاد مراجعه کرده اند.
وی ابراز داشت: برای ساخت هر یک از واحدهای مسکونی بهره برداری شده 400 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و 60 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است.
عمادی تصریح کرد: تسهیلات پرداخت شده تا سه سال دوره تنفس، چهار درصد کارمزد و 15 سال دوره بازپرداخت دارد.
وی بیان کرد: تخریب رایگان، جمع آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای از دیگر خدمات ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.
طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که سال 1387 تصویب شده بود چند سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود اما در دولت یازدهم عملیات اجرایی آن آغاز شد.
20 هزار نفر در واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ساکن هستند که آسیب‌های فرهنگی و خطر حوادث طبیعی و انسان‌ساز آنها را تهدید می‌کند و این طرح فرصتی برای کاهش این آسیب‌هاست.
شهر دوگنبدان مرکز شهرستان نفت‌خیز گچساران با 106 هزار نفر جمعیت در 157 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.