مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی مجهزترین آزمایشگاه فنی این استان در شرکت متبوع خود خبرداد.

فیض‌الله پاسره در گفت وگو با ایلنا از یاسوج گفت: فنی‌ترین آزمایشگاه در شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال راه‌اندازی شده است.

وی با تشریح چگونگی آزمایش‌های صورت گرفته در این آزمایشگاه، از کسب لوح و تندیس برتر در بین شرکت‌های آب و فاضلاب و روستایی کشور طی سال گذشته هم سخن گفت.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این آزمایشگاه در سال گذشته در بین تمامی شرکت های آب و فاضلاب روستایی کشور توانست رتبه اول در بخش تجهیزات آزمایشگاهی را کسب کند.

پاسره با بیان اینکه آزمایشات شیمیایی به فراخور نیاز در آزمایشگاه فنی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد انجام می شود، اظهارداشت: آزمایش هایی که در این آزمایشگاه انجام می شود به طور حتم به تایید دانشکاه علوم پزشکی می رسد.

وی افزود: آزمایش‌های متعدد شیمیایی، میکروبی ، فاضلاب و پسماند در این آزمایشگاه انجام و اکنون براحتی می توان راجع به وضعیت بهداشتی و یا غیربهداشتی بودن آب شرب روستایی و حتی شهر اظهارنظر کارشناسانه کرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد مشترک آب شرب روستایی این استان را 60 هزار اشتراک عنوان و خاطرنشان کرد: این تعداد مشترک در یکهزار و هفت روستای استان سکونت دارند.

پاسره تاکیدکرد 240 منبع تامین آب در روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که آب تمامی این منابع سالم و آب شرب آنها مشکلی ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.