به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز دوشنبه در نشست کارگروه استاندارد و ارتقای کیفیت کالا و خدمات کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی با تعامل و هماهنگی با شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی استان و همچنین دستگاه قضایی برای ضمانت اجرایی این امر مهم در اسرع وقت اقدام کند.
وی تصریح کرد: بر اساس اعلام مرکز هیدرواستاتیک مخازن سی ان جی، از مجموع سه هزار و 800 مورد آزمایش انجام شده در سال جاری بیش از 260 مورد فاقد استاندارد و غیرقابل استفاده شناخته شده‌اند.
تست هیدرواستاتیک (هیدروتست) فرآیندی است که تجهیزاتی از قبیل سیستم‌های لوله کشی، سیلندر گاز، بویلر ها و لوله‌های تحت فشار برای دوام و نشتی مورد آزمایش قرار می‌گیرند.
فیلی همچنین نسبت به استاندارد بودن و گرفتن گواهی ایمنی وسایل و تجهیزات شهربازی در پارک‌های عمومی و بهره برداران بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: بر اساس اعلام اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بیش از 30 درصد این وسایل فاقد استاندارد شناخته شده‌اند.
وی با توجه به بروز خطرات جانی به ویژه برای کودکان در استفاده از این وسایل، تصریح کرد: شهرداری‌های 17 گانه استان موظف هستند ظرف 2 هفته نسبت به استاندارد سازی و گرفتن گواهی ایمنی این وسایل اقدام کنند.
وی با بیان اینکه همکاری شهرداری‌ها در این راستا تاکنون رضایت بخش نبوده است، گفت: در صورت بروز هر گونه خطری ناشی از غیراستاندارد بودن این وسایل شهرداری‌ها پاسخگو هستند.
فیلی یادآور شد: تاکنون در سال جاری افزون بر 40 مورد وسایل اسباب بازی در سطح پارک‌های عمومی توسط نهادهای نظارتی پلمپ شده‌اند که البته شهرداری‌ها نیز در این راستا مسئول هستند.
وی گفت: این 40 مورد در حالی پلمپ شده‌اند که بسیاری از خانواده‌ها و فرزندانشان در این استان شبانه روز از این وسایل غیراستاندارد و بدون گواهی ایمنی استفاده می‌کردند.
فیلی وضعیت آسانسورها در سطح دستگاه‌های مختلف اجرایی در استان را نامطلوب دانست و تاکید کرد: همچنان بیش از 85 درصد آسانسورهای نصب شده فاقد شرایط ایمنی لازم و استاندارد هستند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: شهرداری‌ها پروانه تمامی دستگاه‌های اجرایی با آسانسور بی کیفیت و بدون گواهی ایمنی را باطل کنند.
وی تصریح کرد: تمامی ساختمان‌های با سه طبقه به بالا نیز موظف به نصب آسانسور دارای استاندارد هستند.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.