فرماندار شهرستان بویراحمد با ابراز نگرانی از وقوع برخی آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان از ثبت واقعه طلاق به خاطر معافیت فرزندان از خدمت مقدس سربازی خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، شاهرخ کناری در کارگروه آسیب‌های اجتماعی گفت: برخی از طلاق‌ها در شهرستان بویراحمد برای معافیت فرزندان از سربازی است.

وی با بیان اینکه این زوج‌ها بعد از معافیت فرزندان خود از خدمت‌مقدس سربازی دوباره باهم ازدواج می‌کنند، اظهارداشت:‌ بعدها متوجه شدیم که این طلاق‌ها صوری بوده تا فرزند از سربازی معاف شود و زن و شوهر هیچ مشکلی باهم ندارند.

بیشتر آسیب های اجتماعی بویراحمد مربوط به حاشیه شهرها است

فرماندار بویراحمد با برشمردن برخی آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان، تصریح کرد:‌ شهرستان بویراحمد به نسبت جمعیت آن حاشیه‌نشینی زیادی دارد.

کناری گفت: 65 هزار جمعیت حاشیه‌نشینی در شهرستان بویراحمد وجود دارد که بیشتر آسیب‌های اجتماعی در این سکونت‌گاه‌های غیررسمی است.

وی افزود:‌ متأسفانه سرانه‌های ورزشی و آموزشی برای بانوان در این فضاها رعایت نشده و امکانات رفاهی و معابر هم برای خانواده‌ها در نظر گرفته نشده است.

فرماندار بویراحمد بابیان اینکه از جمعیت 330 هزارنفری یاسوج 25 درصد آن حاشیه‌نشین است، خاطرنشان کرد: در حاشیه شهر یاسوج مشکل زمین آموزشی، فضای سبز، پارک تفریحی و ورزشی وجود دارد.

وی گفت: عرصه‌های ملی برای احداث این فضاها در روستاهای شهر یاسوج در نظر گرفته‌شده است‌ و امیدواریم که روستاهای شهر یاسوج به این شهر الحاق شوند تا بسیاری از مشکلات برطرف شود.

شاهرخ

واکنش فرماندار بویراحمد به حضور زنان در ورزشگاه‌ها 

فرماندار بویراحمد در ادامه با اشاره به حضور بانوان و زنان در ورزشگاه‌ها، اظهار داشت: زنان ما در صحنه‌ها و مناسبت‌های مختلف جزو استان‌های پیشرو است.

کناری گفت:‌ متاسفانه مطالبه گری زنان ما کمرنگ شده که امام علی(ع) هم می‌فرماید که کسی حق را نمی‌آورد درب خانه شما بدهد باید تلاش کنید و حق خود را بگیرید.

وی افزود: زنان قدرت نامرئی دارند که می‌توانند در همه حوزه‌ها تأثیرگذار باشند که برخی از مسئولان در شهرستان بویراحمد و استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌کنند.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان بویراحمد معتقد است برخی از زنان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود غافل هستند و روحیه مطالبه گری ندارند و اگر هم بانوان مطالبه گری کنند از سوی خود بانوان متهم می‌شوند که به دنبال چه چیزی هستید.

بانوان بدنبال پست های میانی مدیریتی باشند 

کناری گفت: هرگاه با جامع زنان شاغل در دستگاه‌ها مواجه می‌شویم، فقط می گویند یک مقدار دیرتر بیایم، بچه شیری داریم و یک مقدار زودتر برویم یا اینکه اتاق ما کولر ندارد که سرجمع مطالبات شما همین‌ها است.

فرماندار بویراحمد افزود: بانوان توانمندی‌های خود را به مدیران ارائه دهند و درخواست پست‌های میانی را داشته باشند که اگر مدیری نخواهد و خودداری کند ما می‌توانیم به آن مدیر نهیب بزنیم و آن مدیر را مجاب کنیم که از ظرفیت‌های بانوان استفاده کند.

ایران جزو چهارکشور آخر دنیا در تبعیض جنسیتی است

کناری در بخش دیگری از سخنان خود شرایط کنونی کشور را مطلوب ارزیابی نکرد و اظهارداشت:‌ کشور شرایط خوبی ندارد.

وی گفت:‌ یکی از مشکلاتی که داریم تبعیض جنسیتی و عدم عدالت جنسیتی است، تبعیض‌های جنسیتی در دنیا وجود دارد اما ایران جزو چهار کشور مانده به آخر است که باید این وضع موضوع را در کشور مدیریت کنیم.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود:‌ یکی از چالش‌های است که دولت‌ها متوجه آن بودند و از سوی نهادهای بین‌المللی تحت‌فشار هستند موضوع تبعیض‌های جنسیتی در کشور است.

کناری گفت: نگاه دولت تدبیر و امید در استفاده از ظرفیت بانوان و زنان نگاه متفاوتی دارد که امیدوارم ما به‌عنوان نماینده عالی دولت و حاکمیت در مرکز استان بتوانیم به شعارهایی که این دولت مطرح کرده جامعه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.