مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مهار کامل آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت شده سیوک شهرستان بویراحمد پس از 11 ساعت تلاش گفت: متاسفانه بر اثر این آتش‌سوزی 67 هکتار از پوشش گیاهی، مرتعی وجنگلی این منطقه در آتش سوخت.

به‌گزارش ایلنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویر احمد، محسن جعفری‌نژاد افزود: آتش‌سوزی که از ساعت 13 دیروز شروع شده بود با تلاش مامورین محیط زیست، منابع طبیعی، هلال احمر، بخشداری چیتاب، ستاد مدیریت بحران استان و با حضور پررنگ نیروهای بومی محلی منطقه سرانجام در ساعات پایانی بامداد امروز مهار شد. 

وی گفت: بر اثر این آتش‌سوزی نزدیک به 67 هکتار از پوشش گیاهی، مرتعی و جنگلی منطقه از بین رفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه علت آتش سوزی هنوز مشخص نشده و در دست بررسی است، گفت: بیشتر این آتش سوزی‌ها بر اثر بی دقتی مردم، گردشگران و چوپانان منطقه اتفاق می افتد.

وی ضمن تشکر از تمامی‌کسانی‌که در مهار این آتش‌سوزی فعالیت‌داشتند، اظهار داشت: کوهستانی بودن منطقه و وسعت زیاد بر سختی کار اطفاء حریق می‌افزاید که  از مردم انتظار می‌رود در حد امکان از روشن‌کردن آتش در جنگل خودداری کرده  و در صورت روشن کردن آتش قبل از ترک محل از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تاسف از بروز این حادثه گفت: بر اثر این آتش‌سوزی تعداد زیادی از درختان بلوط ، بنه ، کیکم و زالزالک، ارژن وگون از بین رفته است.  

استان کهگیلویه و بویر احمد دارای بیش از 870 هزار هکتار جنگل وبیش از 550 هزار هکتار مرتع است که 87 درصد استان را مرتع و جنگل تشکیل می دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.