به گزارش ایرنا، سید علیرضا موسوی امجد روز پنجشنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج به مناسبت هفته بهزیستی اظهار داشت: استان دارای 18 هزار معلول است که از این تعداد 6 هزار نفر زیر پوشش بهزیستی بوده و مستمری ماهانه دریافت می کنند و به 12 هزار نفر دیگر نیز در طول سال کمک های موردی ارائه می شود.
وی افزود: برای کنترل رشد معلولیت کهگیلویه و بویراحمد اقداماتی شامل اجباری کردن مشاوره ژنتیک برای خانواده ها، غربالگری زوج های جوان قبل از ازدواج، آغاز 2 طرح تحقیقاتی و پژوهشی در مورد دلایل بروز معلولیت و راهکارهای کاهش آن، نمونه برداری ژنتیکی از چند خانواده معلول و انعقاد تفاهم نامه با یکی از آزمایشگاه های ژنتیک شیراز و یک مرکز مشاوره ژنتیک در جنوب کشور انجام شده است.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 19 تا 25 تیر هر سال به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده و برنامه هایی نیز برای اجرا در طول این هفته در استان لحاظ شده است.
موسوی امجد عنوان کرد: مهمترین برنامه ها شامل افتتاح 32 واحد مسکن معلولان، بهره برداری از 6 کلینیک مددکاری، افتتاح یک مرکز ترک اعتیاد و بهره برداری از 11 طرح اشتغالزایی ویژه معلولان است.
وی با اشاره به اینکه این طرح ها با مشارکت و هزینه بخش خصوصی اجرا شده، ابراز داشت: شعار هفته بهزیستی امسال «بالندگی و صیانت اجتماعی با توصیه به زیستن» است.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری جشنواره معلولان، برپایی نمایشگاه دستاوردهای معلولان، اجرای تئاتر خیابانی توسط معلولان و اعزام 10 معلول نخبه به تهران برای دیدار با جمعی از مسئولان اجرایی کشور از دیگر برنامه های هفته بهزیستی امسال در کهگیلویه و بویراحمد است.
موسوی امجد اظهار داشت: هم اینک حدود 12 هزار نفر زیر پوشش بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد هستند و از خدمات آن بهره می برند که از این تعداد 6 هزار نفر معلول و مابقی نیز زن سرپرست خانوار است.
وی افزود: پنج هزار نفر معلول و زن سرپرست خانوار در کهگیلویه و بویراحمد برای زیر پوشش قرار گرفتن پشت نوبت هستند که اقدام های لازم در این زمینه در حال پیگیری است و از هیچ تلاشی نیز دریغ نمی شود.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:جامعه هدف و افراد زیر پوشش بهزیستی نتیجه کارکرد نادرست تمامی نهادهای اجتماعی از قبیل خانواده، جامعه، مدرسه و دانشگاه است.
موسوی امجد عنوان کرد: بهزیستی وظایف و رسالت های متعددی دارد به طوری که تا حدود180 فعالیت و ریز فعالیت نیز می رسد.
وی ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد دارای چهار مرکز نگهداری و درمان بیماران روانی است که از این تعداد 2 مورد در یاسوج، یک مورد در دوگنبدان و یک مورد نیز در دهدشت قرار دارد.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود 300 بیمار روانی مرد و زن هم اینک در این چهار مرکز نگهداری می شوند و در حال درمان هستند.
موسوی امجد اظهار داشت: 300 کودک کار و خیابانی در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج و حاشیه آن شناسایی و یک مرکز آموزشی و تفریحی نیز برای آنان در یاسوج ایجاد و راه اندازی شده است.
وی افزود: انتظار می رود که تمامی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مناسب سازی محیط برای تردد معلولان و دیگر قشرهای مردم این استان از جمله جانبازان، سالمندان و زنان باردار همکاری لازم را با بهزیستی استان داشته باشند.
موسوی امجد بیان کرد: بودجه سالانه بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از 380 میلیارد ریال سال 1395 به 430 میلیارد ریال در سال گذشته رسید.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.