عبدالعلی بهاءالدینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 500 طرح کشاورزی در بخش آب و خاک با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد در این استان در دست اجراست.
وی بیان کرد: 523 میلیارد ریال در سال مالی 97-96 به این طرح ها اختصاص یافت که از این میزان تاکنون بیش از 180 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
بهالدینی ابراز کرد: هم اکنون طرح های مهمی در بخش کشاورزی شامل آبرسانی به اراضی کشاورزی بابا کلان از رودخانه زهره، تأمین آب اراضی امام زاده جعفر و طرح توسعه آبیاری دشت لیشتر شبکه 3 و 4 در شهرستان گچساران در دست اجراست.
وی گفت: پروژه تأمین آب580 هکتار اراضی کشاورزی بابا کلان با 210 میلیارد توسط قرارگاه خاتم الانبیاء با پیشرفت فیزیکی 40 درصدی در دست اجراست.
بهاءالدینی ابراز کرد: با بهره برداری از این طرح 150 نفر به مشغول بکار خواهند شد.
وی به طرح تامین آب در امامزاده جعفر اشاره کرد و گفت: این طرح به مساحت سه هزار و 500 هکتار است که تاکنون سیستم آبیاری نوین در سه هزار و 350 هکتار آن به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.
بهاءالدینی ابراز کرد: مطالعه و طراحی طرح توسعه آبیاری یکهزارو 200 هکتار از شبکه 4 و3 زمین های کشاورزی دشت لیشتر با اعتباری بیش از 210 میلیارد ریال به اتمام رسیده و عملیات اجرایی آن بزودی از سوی پیمانکاران آغاز خواهد شد.
مدیر آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از این میزان اعتبار اختصاص یافته به این طرح اقتصادی 150 میلیارد ریال برای آبیاری نوین شبکه چهار و و مابقی برای آبیاری شبکه سه این طرح ملی اختصاص یافته است.
بهاء الدینی تصریح کرد: تأمین آب زمین های کشاورزی روستاهای چالموره و چاه تلخ باشت هم اکنون تکمیل شده و آبیاری نوین این اراضی با پیشرفت 60 درصدی در دست اجراست.
استان کهگیلویه و بویراحمد یک درصد مساحت ایران را در اختیار دارد و جمعیت آن طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95 از مرز 713 هزار نفر گذشته است.
کهگیلویه و بویراحمد 160 هزار هکتار زمین‌ کشاورزی دارد.
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.