رئیس اتاق بازرگانی یاسوج از عملکرد بانک‌ها انتقاد و اظهارداشت: رسالت برخی از بانک‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد واسطه گری شده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "جبار کیانی" در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حالیکه برخی از بانک‌ها منابع دارند اما نسبت به پرداخت تسهیلات اقدامات مناسبی انجام نمی دهند.

وی اجرای یک برنامه مدون در راستای بررسی ارائه تسهیلات رونق تولید، نحوه مصرف و بکارگیری برای تولید و اشتغال را ضروری دانست و خاطرنشان کرد:‌ در حوزه بازپرداخت‌ها هم متاسفانه بازپرداخت نشدن، حرکت ارائه تسهیلات را کند کرده است.

این فعال اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تسهیلات ارائه شده سبب رونق تولید می‌شود، تصریح کرد: اگر آمار بازگرداندن واحدها به چرخه تولید محقق شده باشد، باید اشتغال زایی بالا در استان را شاهد باشیم و حرکت هدفمند در ارائه تسهیلات ضروری است.

کیانی بر رفع مطالبات اقتصادی مردم با تحقق تولید و اشتغال تاکید کرد و خواستار تلاش بیشتر برای دستیابی به توسعه شد.

از 34 واحد تولیدی تنها به سه واحد تسهیلات پرداخت شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در این نشست هم گفت: در راستای بازسازی و نوسازی  واحدهای تولیدی، ۳۴ واحد با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده است.

داریوش دیودیده افزود: از این تعداد تنها به سه مورد تسهیلاتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی گفت: در مجموع ۷۰ واحد متقاضی بازسازی و نوسازی ثبت نام کرده اند و افزایش سرعت ارائه تسهیلات برای تحقق هدفگذاری ها ضروری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد از ثبت نام واحد های متقاضی تسهیلات در حوزه رونق گردشگری خبر داد و اظهارداشت: در همین راستا اقدامات لازم برای انجام مراحل ثبت نام به مانند حوزه تسهیلات رونق تولید انجام و تحقق توسعه گردشگری استان در این راستا دیده شده است.

بانک ها باید پاسخگو باشند

مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: در راستای دریافت تسهیلات رونق در بخش کشاورزی این استان، ۴۱۳ ثبت نام انجام شده که از این تعداد ۲۰۷ مورد به مبلغ ۷۰ میلیارد تومان توسط کارگروه تایید شده است.

" جعفر گوهرگانی " افزود: با معرفی ۱۷۵ مورد متقاضی تسهیلات به بانک‌ها تنها قریب به ۱۰ درصد پرداخت انجام شده که فعالیت بهتر بانک ها در پرداخت تسهیلات ضروری است.

وی گفت: بانک‌ها باید در این حوزه پاسخگو باشند و اقدامات لازم را برای تحقق ارائه تسهیلات رونق در بخش کشاورزی انجام دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.