به گزارش ایرنا، غلامرضا تاجگردون روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به قانون تهاتر بدهی های دولت در بودجه سال 97 گفت: از این طریق بسیاری از بدهی ها و مطالبات انباشت شده پیمانکاران از دولت از همین طریق تسویه حساب خواهد شد.
وی تصریح کرد: هم اینک افزون بر 120 هزار میلیارد تومان میزان بدهی بانک ها به بانک مرکزی است که می تواند از طریق تهاتر تسویه شود.
تاجگردون با اشاره به ضرورت استفاده از اوراق و اسناد خزانه به جای نقدینگی در حساب های مالی دولت، گفت: یکی از شاهکارهای اصلی دولت در بودجه سال 97 ایجاد بازارهای پولی جدید از طریق اوراق و اسناد است.
نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که میزان بودجه جاری دولت افزون بر 293 هزار میلیارد تومان است اما کل میزان درامد های نفتی و مالیاتی در کشور به کمتر از 240 هزار میلیارد تومان است.
تاجگردون افزود: کل درآمد مالیاتی در کشور افزون بر 140 هزار میلیارد تومان که با 100 هزار میلیارد تومان درآمد نفتی در مجموع حدود 240 هزار تومان است.
وی با تشریح برخی شاخص های بودجه سال 97 و اقدام های موثر و تصمیم گیری های مناسب و کارشناسی دولت در تنظیم بودجه ، افزود: شرایط بودجه سال جاری در هر سه مرحله تدوین ، تصویب و اجرا با شرایط محیطی متفاوت روبرو شده است.
وی گفت: زمانی که دولت در آبان و آذر سال گذشته بودجه را تدوین کرد فضای عمومی کشور تا حدودی شرایط پایداری را تجربه می کرد.
تاجگردون تصریح کرد: دولت در آن شرایط تدوین بودجه با دیگاه های کارشناسانه، منظم ، دقیق و حساب شده توانست به بسیاری از نیازها ومطالبات موجود پاسخ دهد.
نماینده مردم باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شرایطی همچون اشتغال، حامل های انرژی، اسناد خزانه، تسویه بدهی های دولت از طریق تهاتر و یارانه از جمله برنامه ها و اولویت هایی بوده که دولت به خوبی در روند تنظیم و تدوین بودجه بر روی آنها تاکید داشت.
تاجگردون تاکید کرد: نگاه کارشناسی دقیق و جهت گیری مناسب آینده کشور در بودجه تنظیمی سال 97 به خوبی مشهود بود.
نماینده مردم باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی گفت: البته زمانی که دولت لایحه بودجه را تقدیم مجلس کرد تا زمان تصویب و تاکنون شرایط بسیار تغییر کرد و شرایط محیطی کشور و حتی در رفتار و روند تصویب بودجه توسط مجلس مجلس نیز تاثیر داشت.
تاجگردون افزود: بسیاری از مسایل و چالش های فرا روی کشور با هماهنگی دولت و شخص رئیس جمهوردر بودجه تنظیمی 97بارها مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: بودجه سال 97 در مرحله تنظیم و حتی تصویب تا مرحله اجرا به شدت دستخوش تغییرات محسوس محیطی و شرایط خاص شده است.
تاجگردون گفت: دولت از یک طرف باید بحران ها و چالش های بزرگی همچون پاسخ به مالباختگان موسسات مالی و پولی، دغدغه های صنفی مردمی، مسئله اشتغال، حقوق کارکنان، یارانه و بسیاری از مسایل داخلی را پاسخگو باشد و از طرف دیگر برخی بحران های موجود بین المللی را نیز باید کنترل کرد.
وی یاداور شد: مجموعه اجرایی دولت باید خود را آماده مقابله با متغیرهای برونزا از جمله موضوع خروج آمریکا از برجام، شروط کشورمان در ادامه کار و بسیاری از تحولات منطقه ای و بین المللی که بدون شک در روند اجرای بودجه تاثیرگذار خواهند بود ، باشند.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.