علیرضا رستگار روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات پروژه‌های جهاد کشاورزی گچساران افزود: این طرح ها شامل طرح توسعه آبیاری دشت لیشتر، تامین آب اراضی کشاورزی دژ سلیمان، فاز اول امامزاده جعفر، تامین آب اراضی باباکلان ، آب زمین های کشاورزی نیمدور، تامین آب باغات دیل و آرو و کانال کشاورزی بویراحمد گرمسیری است.
رستگار اظهار داشت: طرح توسعه آبیاری دشت لیشتر به مساحت یکهزار و 172 هکتار با اشتغالزایی 400 نفر هم اکنون در دست اجراست.
وی ادامه داد: 20 میلیارد ریال به ایستگاه پمپاژ اراضی روستای اسلام آباد لیشتر در سال مالی 97-96 اختصاص یافت.
رستگار گفت: با بهره برداری از این طرح ملی 772 هکتار از زمین های کشاورزی اسلام آباد لیشتر و 400 هکتاز از اراضی روستای آب انجیر به آبیاری نوین تبدیل خواهد شد.
وی اظهار داشت: طرح تامین آب باغات دیل و آرو با اعتبار ر10 میلیارد ریال در دست اجراست.
رستگار افزود: اجرای سیستم تحت فشار در 100 هکتار از باغات این روستاهای اجرا شد و هم اکنون سیستم آبیاری نوین در بیش از 117 هکتار از این باغات دیل و چرزو به مساحت 117 هکتار دردست اجراست.
وی بیان کرد: همچنین طرح تامین آب دژ سلیمان به مساحت 205 هکتار با اعتبار چهار میلیارد در دست اجراست که از این میزان یک میلیاردو 900 میلیون ریال جذب شد.
وی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح 68 نفر به اشتغال مشغول خواهند شد ،گفت: فاز دوم این طرح به مساحت 95 هکتار هم اکنون به دلیل کمبود اعتبارات راکد است.
رستگار در ادامه به طرح تامین آب در امامزاده جعفر اشاره کرد و گفت: این طرح به مساحت سه هزار و 500 هکتار است که تاکنون سیستم آبیاری نوین در سه هزار و 350 هکتار آن به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.
وی تصریح کرد: 120 هکتار از باغات روستای پاکوه در فاز اول تامین آب شده و آبیاری قطره ای 40 هکتار باقی مانده از باغات این روستا توسط امور آب انجام خواهد شد.
وی ابراز کرد: طرح تامین آب کشاورزی باباکلان به مساحت 580 هکتار با اعتباری 210 میلیارد ریال در دست اجراست که با بهره برداری از این طرح 150 نفر به اشتغال مشغول خواهند شد.
رستگار افزود: طرح تامین آب زمین های کشاورزی نیمدور به مساحت 700 و اشتغالزایی 130 نفر و کانال کشاورزی بویراحمد گرمسیری به طول سه هزار متر با اعتبار 6 میلیاررد ریال هم اکنون دردست اجراست.
به گفته وی ، 2 هزارو 814 هکتار سیستم نوین آبیاری در مزارع و باغ های گچساران در دست اجراست.
شهرستان گچساران دارای 30 هزار هکتار زمین زراعی، باغی و صیفی است که هفت هزار نفر بهره بردار از آنها استفاده می کنند.
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.