به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز سه شنبه در همایش گرامیداشت روز کار و کارگر در یاسوج اظهار داشت: امروزه نوع جنگ، تقابل و جدال دشمنان با ایران اسلامی تغییر کرده و معطوف به حوزه اقتصادی شده است.
وی افزود: موفقیت ایران اسلامی در جنگ اقتصادی در گرو تلاش کارگران است و باید این قشر تأثیرگذار نیز در چنین جبهه مهم و حساسی حضور فعال تری داشته باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کارگران کشور و کهگیلویه و بویراحمد در چهار دهه اخیر و در عرصه های مختلف از جمله دوران پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و سازندگی نقش چشمگیری ایفا کرده اند.
احمدی عنوان کرد: مسئولان اجرایی، متولیان امر و کارفرمایان کشور و کهگیلویه و بویراحمد در قبال کارگران وظایفی دارند که از مهمترین آنها بسترسازی برای ارتقای امنیت شغلی، پرداخت به موقع حقوق و مطالبات و کمک به بهبود معیشت و رفاه این قشر خواهد بود.
وی با تأکید بر لزوم تقویت روزافزون تولیدات ملی، ابراز داشت: به دلیل ترویج یک فرهنگ نادرست در کشور ارزش فرد مشغول به کار در دستگاه اجرایی از کارگر بالاتر است در حالی که در کشورهای پیشرفته دنیا اینگونه نبوده و باید چنین فرهنگی اصلاح شود.
احمدی گفت: یافتن شغل به وسیله رانت و رانت‌ خواری یک آفت مهم در کشور است و هر جامعه ‌ای که فرزندان آن با رانت‌ جذب بازار کار شوند هرگز طعم استقلال و سربلندی را نخواهد چشید.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: عملیات اجرایی پتروشیمی مارگون بویراحمد به عنوان بزرگترین طرح صنعتی کهگیلویه و بویراحمد و با سرمایه ‌گذاری 100 هزار میلیارد ریال معادل 2 میلیارد دلار به زودی آغاز می شود.
غلام محمد زارعی با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال حمایت از کالای ایرانی، اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم دولت و مجلس شورای اسلامی حمایت همه جانبه از کار، کارگر و تولید داخلی در راستای کمک به رونق هر چه بیشتر اقتصادی است.
وی افزود: کارگران و تولیدکنندگان ایران اسلامی در شرایط دشوار تحریم های اقتصادی دشمنان دست از کار و تلاش نکشیده و برای پیشرفت، تعالی و آبادانی کشور تلاش کردند.
زارعی بیان کرد: مسائل، مشکلات و نیازهای کارگران کشور و کهگیلویه و بویراحمد با جدیت پیگیری می شود و جایگاه کار و کارگر نیز به معنای واقعی کلمه محقق خواهد شد.
وی عنوان کرد: پس از بروز سانحه هوایی 29 بهمن سال 1396 هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج و کشته شدن 66 سرنشین آن پروازهای این فرودگاه از امروز و با هواپیماهای جدید و پیشرفته از سر گرفته شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: چرخ تولید در دست کارگران است و این قشر مؤثر جامعه نیز باید به ارتقای هر چه بیشتر کیفیت تولیدات داخلی در راستای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی کمک کنند.
پروانه نیک مرام اظهار داشت: کارفرمایان کهگیلویه و بویراحمد ایمنی در کارگاه ها و واحدهای تولیدی را بیش از پیش برای کارگران این استان تأمین و دستمزد، مزایا و حق بیمه آنان را نیز به موقع واریز کنند.
وی افزود: 28 آوریل امسال مصادف با هشتم اردیبهشت توسط سازمان بین المللی کار به نام روز جهانی ایمنی و بهداشت کار نامگذاری شده و شعار آن نیز «بهبود ایمنی و بهداشت کارگران و خاتمه دادن به کار کودکان» است.
نیک مرام بیان کرد: سال های گذشته برخی کارگران کهگیلویه و بویراحمد پس از بازگشت مجدد به کار با مشکل تنزل پست در کارگاه یا واحد تولیدی مربوطه مواجه می شدند.
وی عنوان کرد: بر اساس رأی جدید دیوان عدالت اداری کشور هیچ کارگری پس از بازگشت مجدد به کار تنزل پست نخواهد داشت.
50 نفر از کارگران نمونه کهگیلویه و بویراحمد در بخش های مختلف در این همایش یک روزه با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل شدند.
11 اردیبهشت امسال مصادف با اول ماه می روز جهانی کار و کارگر است.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.