علی محسنیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از مطالبه های مهم و به حق مردم کهگیلویه و بویراحمد پس از بروز این سانحه هوایی تغییر مسیرهای ورودی و خروجی فرودگاه یاسوج است به گونه ای که تا حد امکان از ارتفاعات زاگرس دور باشد.
وی افزود: در سه سال گذشته نیز تلاش هایی برای تغییر این مسیرها انجام شده اما به دلیل تداخل با مناطق نظامی میسر نشد.
مدیر فرودگاه یاسوج بیان کرد: این موضوع به تنهایی ضامن ایمنی پرواز در مناطق کوهستانی نیست بلکه آنچه تضمین کننده ایمنی پرواز بر فراز کوه هاست رعایت دستورالعمل های پروازی است.
محسنیان عنوان کرد: مسئولان فرودگاه یاسوج به دلیل افزایش اعتماد عمومی مردم منطقه به ایمنی پروازها و بهبود زمان پرواز به طور مستمر پیگیر این موضوع هستند.
وی ابراز داشت: این مسأله در نشست اخیر کمیته فضای کشور مطرح شده و نهادهای مربوطه نیز در حال بررسی و پاسخ مقتضی به چنین درخواستی هستند.
مدیر فرودگاه یاسوج گفت: این فرودگاه برای برقراری مجدد پروازها آمادگی کامل دارد و تاکنون نیز پیگیری هایی در همین راستا انجام شده است.
محسنیان خبر تعطیلی فرودگاه یاسوج که به تازگی در برخی خبرگزاری ها و سایت های محلی کهگیلویه و بویراحمد منتشر شده بود را تکذیب کرد.
وی اظهار داشت: پس از بروز این سانحه هوایی مسئولان شرکت هواپیمایی آسمان هیچ رغبتی برای ادامه پروازها به فرودگاه یاسوج نشان ندادند و پروازهای روزانه رفت و برگشت این فرودگاه به تهران لغو شد.
محسنیان افزود: در این مدت و هم اینک فرودگاه یاسوج عملیاتی است و به فعالیت های کاری خود در دیگر حوزه ها ادامه می دهد.
مدیر فرودگاه یاسوج بیان کرد: این فرودگاه در ماه های اسفند 1396 و فروردین امسال به بیش از 220 پرواز امدادی، نظامی، آموزشی و تفریحی سرویس عملیاتی ارائه کرده است.
محسنیان با تأکید بر جایگاه فرودگاه ها به عنوان یک زیرساخت حیاتی برای حمل و نقل هوایی، عنوان کرد: مسئولیت حقوقی، قانونی و فنی یک فرودگاه تنها برقراری پرواز نیست.
وی ابراز داشت: وظیفه اجتماعی مسئولان فرودگاه یاسوج در قبال سرمایه گذاری دولت در این منطقه و نیاز مردم به حمل و نقل هوایی آنان را متقاعد کرد که نقش فعالی در پیگیری برقراری مجدد پروازها و مذاکره با ایرلاین های کشور به ویژه شرکت های هواپیمایی دارای ناوگان هوایی مناسب این منطقه ایفا کنند.
مدیر فرودگاه یاسوج گفت: پیگیری برای برقراری و استمرار پروازها در مناطق کمتر توسعه یافته که رغبت اقتصادی چندانی برای ایرلاین ها فراهم نمی کند یک امر فرافرودگاهی است.
محسنیان اظهار داشت: برای برقراری مجدد پروازها در فرودگاه یاسوج تاکنون پیگیری ها و نشست های متعددی در تهران و با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی برگزار شده و این پیگیری ها نیز همچنان ادامه دارد.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.