به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی عصر دوشنبه در بازدید از دانشگاه آزاد یاسوج اظهار داشت: توسعه و گسترش مراکز آموزش عالی در رشد استان مهم است.
وی عنوان کرد: در دهه گذشته با هدف توسعه مراکز آموزش عالی در کهگیلویه و بویراحمد سهم قابل توجهی زمین در اختیار دانشگاه آزاد قرار گرفته و دانشگاه آزاد نیز بر مبنای حجم عرصه اقدام به ساخت و سازهایی کرده است.
وی افزود: به سبب سرمایه گذاری صورت گرفته، باید موضوع تملک زمین و فضای مورد نیاز دانشگاه و بناها بررسی شده و به صورت مطلوب مورد استفاده قرار گیرند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مسائل فنی سایت دانشگاه آزاد باید در کمیسیون ماده 32 در استانداری توسط معاونت عمرانی بررسی شود.
وی عنوان کرد: یکی از راهبردهای مورد نظر برای استفاده مطلوب از این فضا این است که دستگاه‌های اجرایی که نیاز به فضای فیزیکی داشته، به جای استفاده از فضای ترافیکی شهر و عرصه‌های گران قیمت از امکانات این سایت استفاده کنند.
احمدی ابراز داشت: اولویت با مراکز علمی و آموزش عالی بوده که نیاز به فضای فیزیکی دارند.
وی گفت: این مهم هم از نظر مالی به دانشگاه آزاد کمک کرده تا طرح‌های نیمه تمام خود را تکمیل کند و دستگاه‌های اجرایی که فضای فیزیکی نیاز دارند نیز می توانند از مازاد این سایت استفاده کنند.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در یک پردیس 60 هکتاری در روستای سرآبتاوه واقع شده است.
افزون بر 15 هزار دانشجوی پسر و دختر در رشته‌ها و مقاطع مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت مشغول به تحصیل هستند.
هم اینک در دانشگاه آزاد اسلامی شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت در مقطع کارشناسی به ترتیب 50، 40 و 20 رشته فعال است.
تعداد رشته‌های فعال در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت نیز به ترتیب 33، 30 و 12 مورد است.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: موسوی
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.