به گزارش ایرنا، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: زیربنای این سالن ورزشی چندمنظوره حدود 850 مترمربع است.
جهان محرابی افزود: مدت اجرای این طرح کمتر از یک سال خواهد بود.
وی با اشاره به مشارکت خیرین به‌ویژه خدمات ارزشمند بنیاد برکت در ساخت فضاهای آموزشی در استان گفت: تاکنون افزون بر یک هزار و 200 کلاس درس در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت خیرین احداث و تحویل آموزش‌وپرورش استان شده است.
کهگیلویه و بویراحمد حدود سه هزار فضای آموزشی و پرورشی دارد که یک هزار و 850 واحد آن آموزشی است.
محرابی همچنین با اشاره به مشارکت خیرین و بنیاد برکت در ساخت 20 مسجد با زیربنای حدود پنج هزار و 450 مترمربع در استان گفت: 20 مورد از این تعداد تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بنیاد برکت از زمان شکل‌گیری خود که با هدف فقرزدایی، حمایت از اقتصاد مردمی و تولید داخل، عمران و آبادانی روستاها و مناطق محروم و دورافتاده تشکیل شد، مصداق عینی و عملی از اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.
غلام محمد زارعی در آیین کلنگ زنی این طرح ورزشی افزود: فعالیت‌ها و خدمات گسترده‌ی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) منشأ امید، نشاط و تحول و مرهمی بر زخم‌های کهنه‌ی توده‌های فقیر و محروم جامعه شده است.
وی با بیان اینکه بنیاد برکت ظرف سال‌های گذشته دستاوردهای عظیمی در زمینه‌ اجرای طرح‌های اقتصادی با رویکرد حمایت از کارآفرینان داخلی داشته، گفت: نتایج مثبت و اقدام‌های ارزنده‌ی این بنیاد در سراسر کشور قابل مشاهده است.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای رفع محرومیت از مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های گذشته اقدامات بسیاری در حوزه‌های مختلف توانمندسازی اقتصادی، ساخت مدرسه و مراکز فرهنگی و مذهبی، امور زیربنایی و عام‌المنفعه داشته است.
بنیاد برکت از حدود 9 سال پیش براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺳﺘﺎد اﺟﺮاﻳﻲ ﻓﺮﻣﺎن ﺣﻀﺮت اﻣﺎم (ره) تأسیس شد تا وضعیت اجتماعی و اقتصادی مناطق محروم کشور را متحول سازد.
حوزه فعالیت این بنیاد شامل حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، آموزشی، بهداشتی، برق‌رسانی، آب‌رسانی، مخابرات، فرهنگی و مذهبی، مسکن، جاده‌ای، طرح‌های هادی روستایی را شامل می‌شود.
زارعی گفت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) طرح ساخت افزون بر یک‌هزار مدرسه در هزار منطقه‌ی محروم کشور را در سال 1389 آغاز کرده که استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به فراخور محرومیت نسبت به استان‌های دیگر از برکات این بنیاد بهره‌مند شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: بیش از 250 مدرسه فرسوده و غیرمقاوم با بیش از یک هزار و 400 کلاس درس برای بازسازی و مقاوم‌سازی شناسایی شده‌اند.
هادی زارع پور افزود: برای رفع مشکلات آموزشی به‌ویژه در مناطق حاشیه‌ای شهر یاسوج نیازمند حمایت بیش‌ازپیش خیرین هستیم.
حدود 2 هزار و 944 آموزشگاه با هشت هزار و 440 کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد افزون بر 2 هزار مدرسه کمتر از 15 دانش‌آموز در آن تحصیل می‌کنند.
152 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف در سال تحصیلی جاری در این استان مشغول تحصیل هستند.
ترکیب جمعیتی پسر نسبت به دختر در سطح مدارس کهگیلویه و بویراحمد 51 به 49 است.
بر اساس اعلام آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد همچنین 65 درصد دانش آموزان در مناطق شهری و 35 درصد نیز در مناطق روستایی مشغول تحصیل هستند.
3016/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.