به گزارش ایرنا، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی روز چهارشنبه در نخستین همایش تجلیل از نویسندگان برتر کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با عنوان «لوح و قلم» اظهار داشت: چنانچه قلم برای هدایت، رشد، کمال و تعالی معنوی انسان ها باشد ارزشمند است و در غیر این صورت نیز هیچ ارزشی نخواهد داشت.
وی افزود: نوشتن زمانی مفید و مؤثر است که سبب افزایش سطح علم، دانش، آگاهی و معلومات و بلوغ فکری مردم یک جامعه شود.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نویسندگان و اهل قلم به دلیل آنکه معلومات و دانسته های خود را در اختیار دیگران قرار می دهند شایسته تجلیل و تقدیر هستند.
آیت الله ملک حسینی عنوان کرد: در مورد اهمیت چشمگیر قلم و نوشتن همین بس که از فراموش شدن اندوخته های علمی بشر جلوگیری می کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این استان با وجود داشتن برخی محرومیت ها و محدودیت ها دارای جلوه های بی بدیل و ماندگار از علم، دانش، فرهنگ و هنر در تاریخ کشور است.
علی محمد احمدی اظهار داشت: قلم و نوشتن آنگاه مایه سعادت انسان ها می شود که همراه با تعهد، میراث داری و دفاع از تاریخ، فرهنگ و تمدن یک ملت باشد.
وی افزود: خودباختگی و عقب نشینی در مقابل نشان ها، مدال ها، نگاه ها، لبخندها و بغض های بیگانگان نمی تواند تمدن یک ملت را پایدار کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امروزه وظیفه نویسندگان و اهل قلم کشور و این استان سنگین تر از گذشته است زیرا باید در برابر امواج گسترده فضای مجازی و رسانه های غربی ایستاده و پیام های انسانی را به درستی به بشریت منتقل کنند.
احمدی عنوان کرد: مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تمامی توان خود را برای حمایت از نویسندگان و اهل قلم این استان و تقویت هر چه بیشتر حوزه فرهنگ و هنر استان به کار خواهند گرفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سال گذشته 167 عنوان کتاب با موضوع های مختلف در این استان چاپ یا تألیف شد که انتظار می رود کیفیت آثار تولیدی استان روز به روز ارتقا یابد.
رضا دهبانی پور اظهار داشت: میزان خرید آثار از ناشران و مؤلفان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته توسط اداره کل ارشاد و دیگر دستگاه های اجرایی این استان حدود یک میلیارد ریال بود که باید افزایش داده شود.
وی افزود: پارسال سه میلیارد ریال کتاب به اصحاب فرهنگ و هنر و مراکز مختلف آموزشی کهگیلویه و بویراحمد توسط اداره کل ارشاد این استان اهدا شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برپایی 20 نمایشگاه فصلی کتاب در سال گذشته در این استان، بیان کرد: پارسال هشت پروانه تأسیس کتابفروشی و 2 پروانه تأسیس انتشاراتی در استان توسط اداره کل ارشاد صادر شد.
38 نویسنده مرد و زن کهگیلویه و بویراحمد شامل 30 برتر و هشت پیشکسوت در این همایش یک روزه با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل شدند.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.