دبیر علمی این همایش در گفت و گو با ایرنا هدف از برگزاری همایش ملی فرآورده های زنبور عسل در دانشگاه اصفهان را ارتقای دانش فعالان حوزه صنعت زنبورداری و بهره‌ گیری از ظرفیت ‌های ارزشمند ملی در عرصه فرآورده ‌های این ماده غذایی همچنین گردآوری فعالان حوزه صنعت زنبورداری در کنار کارشناسان علمی بیان کرد.
' مهران میراولیایی' ابراز امیدواری کرد: این اقدام منجر به افزایش همکاری صنعت زنبورداری و مراکز علمی و دانشگاهی شود.
وی برگزاری نمایشگاه مربوط به فرآورده های عسل، برگزاری سه کارگاه علمی و ارائه مقالات پژوهشگران حوزه زنبورداری و عسل را از جمله برنامه های جانبی و مهم این همایش ملی اعلام کرد.
دبیر علمی همایش ملی فرآورده های زنبور عسل محورهای این همایش را ' زنبور عسل، چرخه حیات و محیط زیست' ، ' زیست‌ شناسی زنبور عسل '، ' زنبور عسل در آینه فرهنگ، تاریخ و تمدن' ، ' فرآورده ‌های متنوع زنبور عسل و بهره‌گیری از آن‌ها ' ، ' عسل و صنایع غذایی '، ' فراورده‌ های زنبور عسل و سلامت'، ' اقتصاد و تجارت فرآورده‌های زنبور عسل '، ' روش های تولید و فرآوری محصولات زنبور عسل' و ' پرورش و بیماری‌ های زنبور عسل ' عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه سال 85 نیز یک همایش توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حوزه صنعت زنبورداری برگزار شد، افزود: پس از آن، اولین همایش ملی امروز برگزار شد و در نظر داریم که در سال های آینده این همایش در سطح بین المللی برگزار شود.
میر اولیایی اضافه کرد: شرکت کنندگان در این همایش از استان های تهران، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، آذربایجان و مرکزی هستند.
وی افزود: امیدواریم با برگزاری این همایش ها بتوانیم در فرهنگسازی و معرفی همه جانبه فرآورده های زنبورداری، عسل و خواص آن در کشور گام برداریم.
به گزارش ایرنا، مراسم افتتاحیه این همایش یک روزه در حوزه صنعت زنبورداری و طب سنتی در سالن پیامبر اعظم (ص) دانشگاه اصفهان برگزار شد.
پس از آن به طور همزمان در سالن های پیامبر اعظم (ص) و سالن خاتم این دانشگاه نشست های تخصصی در حوزه صنعت زنبورداری، عسل و فرآورده های آن برگزار شد.
در این همایش از پیشکسوتان دانش و پژوهش، برگزیدگان صنعت زنبورداری، ارائه دهندگان پوسترهای منتخب و حامیان و غرفه داران تجلیل و تقدیر شد.
از جمله انواع فرآورده های زنبور عسل، عسل (Honey)، ژله‌ رویال (شاه انگبین) (Royal Jelly)، گرده گل (Bee Pollen) و نان گرده، برّه موم (Propolis)، موم (Wax) و زهر زنبور عسل (Venom) است.
عَسَل که آن را به فارسی اَنگَبین گویند، مایعی شیرین و گران است که زنبور عسل از شهد گل‌ها تولید می‌ کند.
عسل؛ یک ترکیب محلول در آب بسیار غلیظ قندی و مهم‌ترین قندهای آن فروکتوز، گلوکز و ساکاروز است.
این ماده همیشه و از زمان های کهن مورد توجه و احترام همگان بوده ‌است و به علت مقدار بسیار اندک آب در آن، به سختی فاسد می‌ شود و به همین دلیل، نگهداری، انتقال و تجارت آن آسان است.
ت/ 7153 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.