به گزارش ایرنا، حمدالله اکوانی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد با شورای حوزه‌های علمیه در یاسوج، اظهار داشت: بنیاد نخبگان در بخش فرهنگی فعالیت‌های خود، از سرآمدان و افراد مستعد برتر حوزه تجلیل و الگوسازی می‌کند.
وی با اشاره به رسالت اصلی بنیاد نخبگان در شناسایی، جذب و پشتیبانی از نخبگان افزود: منظور از افراد نخبه تنها متخصصان در حوزه‌های فنی نبوده بلکه تعدادی از نخبگان در حوزه فرهنگی و حوزوی فعال هستند که باید از آن‌ها حمایت شود.
اکوانی بیان کرد: بنیاد نخبگان هر ساله از میان اعضای اجتماع حوزوی با در نظرگرفتن فعالیت‌های نخبگی آنان در زمینه‌های «آموزش»، «پژوهش» و «تبلیغ و امور فرهنگی» برگزیدگان حوزوی را در 2 رده «مستعد برتر حوزوی» و «سرآمد حوزوی» شناسایی و از فعالیت‌های آن‌ها پشتیبانی می‌کند.
وی عنوان کرد: بنیاد در زمینه تکریم و الگوسازی از نخبگان، فعال است و پس از این نیز فعال‌تر خواهد شد.
رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در الگوسازی از نخبگان، هدف هدایت کسانی است که در اول راه قرار داشته و می‌توان با ارائه الگو به آنها، زمینه شکوفایی استعداد را برای آنان هموار کرد.
اکوانی با اشاره به 2 مشکل هدایت و حمایت از نخبگان حوزوی، تصریح کرد: عدم اطلاع از مستعدان برتر حوزوی و نبود اطلاعات جامع از آن‌ها در استان از جمله مشکلاتی است که در اجتماعات نخبگان حوزوی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
اکوانی ابراز داشت: به منظور شناسایی مستعدان و سرآمدان حوزوی و فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد آئین نامه‌های بنیاد به نهادهای فرهنگی و حوزوی ارسال و یک رابط مشترک نیز بین بنیاد نخبگان و حوزه علمیه در استان تعیین می‌شود تا بانک اطلاعاتی آنها تهیه شود.
اکوانی عنوان کرد: آئین نامه‌ها و شیوه نامه‌های تسهیلات و حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر در سایت بنیاد نخبگان استان موجود بوده و علاقه‌‌مندان می‌توانند با مراجعه به این سایت اطلاعات جامعی کسب کنند.
در این نشست مسؤولان حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد نیز پیشنهادهای خود را در مورد بهبود تعامل بنیاد نخبگان استان با مراکز حوزوی در جهت شناسایی و حمایت از مستعدان برتر و سرآمدان حوزوی مطرح کردند.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.