مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان‌قم گفت: نخبگان قرآنی ۴۰ کشور دنیا برای شرکت در دومین مسابقات قرآنی حوزه‌های علمیه جهان اسلام در قم حضور می‌یابند.

به گزارش ایلنا از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید اسماعیل حسینی‌مقدم با اعلام این خبر، اظهار کرد: ستاد اجرایی این مسابقات در چند ماه است که فعالیت خود را آغاز کرده و بیش از ۴۰ کشور در این مسابقات شرکت  دارند.

 وی افزود: دومین دوره مسابقات قرآنی طلاب حوزه‌های علیمه جهان اسلام از یکم تا چهارم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در محل مدرسه امام کاظم(ع) برگزار می‌شود و براساس برنامه‌ریزی‌های صور ت گرفته آیین رسمی افتتاح این مسابقات با سخنرانی آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و آیین اختتامیه آن با سخنرانی آیت‌الله سبحانی از مراجع عظام تقلید برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان‌قم با تاکید براینکه دومین دوره مسابقات قرآنی طلاب حوزه‌های علیمه جهان اسلام با همکاری نهادهای اجرایی و حوزوی در قم برگزار می‌شود، تصریح کرد: جلسه‌ای در استانداری پیرامون اقدامات صورت گرفته و بهره‌مندی از دستگاه‌های مختلف در اجرای این دور مسابقات برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: اداره کل اوقاف از همه ظرفیت خود برای هرچه بهتر برگزار شدن مسابقات استفاده می‌کند که در اجرای این مسابقات کمیته‌های مختلفی همکاری و همراهی می‌کنند.

حسینی‌مقدم اضافه کرد: خدمت خوبی است که اوقاف در کشورهای مختلف آن را دنبال می‌کند و فرصتی برای بین‌المللی کردن ظرفیت حوزه علمیه قم است.

۷۱ نفر از ۴۱ کشور جهان در مسابقات قرآنی شرکت می‌کنند

رییس ستاد برگزاری دومین دوره مسابقات قرآنی طلاب حوزه‌های علیمه جهان اسلام نیز گفت: ۷۱  نفر از طلاب ۴۱ کشور جهان در سه رشته قرآنی حفظ، قرائت و خطابه به میزبانی قم در این دوره مسابقات شرکت می‌کنند.

حسین اسدی افزود: شهر قم به عنوان قطب فرهنگی دینی در جهان اسلام میزبان طلاب به شمار می رود که دراین راستا میزبان نخبگان قرآنی ۴۱ کشور جهان در سه رشته حفظ تفسیر، قرائت و خطابه است 

رییس ستاد برگزاری دومین دوره مسابقات قرآنی طلاب حوزه های علیمه جهان اسلام با اشاره به حضور ۷۱ شرکت کننده از ۴۱ کشور دنیا گاین افراد به نمایندگی کشورهای ایران، آذربایجان، آرژانتین، آمریکا، ایتالیا، برزیل، بوسنی، تاجیکستان دانمارک ،سریلانکا و ... هستند.

وی افزود: این مسابقات در مرحله مقدماتی در ۲۵ کشور دنیا برگزار شدکه این رخداد قرآنی در برخی کشورها نه تنها یک اقدام مهم بلکه تنها رخداد قرآنی و فرهنگی به شمار می رفت.

اسدی، مکان برگزاری دومین دوره مسابقات قرآنی طلاب حوزه های علیمه جهان اسلام را مدرسه علمیه امام کاظم (ع) ذکر کرد و گفت: روز اول اردیبهشت ماه سال جاری استقبال رسمی ساعت۳۰/۹ دقیقه صبح در مدرسه امام کاظم (ع) صورت می گیرد.

وی افزود: بعد از ظهر روز شنبه ساعت ۱۸ افتتاحیه این مسابقات در سالن رسول اعظم مدرسه علمیه امام کاظم صورت می گیرد و حضور در حرم حضرت معصومه (س) و دیدار با یکی از مراجع از برنامه های جنبی این مسابقات است.

رییس ستاد برگزاری دومین دوره مسابقات قرآنی طلاب حوزه های علیمه جهان اسلام ادامه داد: عصر روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه اختتامیه مسابقات با سخنرانی آیت الله سبحانی برگزار می شود و منتخبین معرفی و تقدیر می شوند.

وی با اشاره به دیگر برنامه های جنبی این دور از مسابقات بین المللی را سفر به مشهد مقدس و زیارت امام رضا (ع) و در نهایت روز پنج شنبه پایان بخش این مسابقات دیدار با رهبری در تهران خواهد بود. 

اسدی تصریح کرد: برگزاری محافل قرآنی در سطح استان با حضور قاریان و حافظان مدارس و دبیرستان های استان قم نیز از دیگر برنامه های جنبی این دور از مسابقات محسوب می شود.

وی  تاکید کرد: در رشته تفسیر، از تفسیر سوره های فتح، حجرات و محمد از متسابقین آزمون گرفته می شود و با توجه به اینکه مسابقه به صورت عربی خواهد بود داوران و مجری نیز به زبان عربی صحبت می کنند.

رییس ستاد برگزاری دومین دوره مسابقات قرآنی طلاب حوزه های علیمه جهان اسلام ادامه داد: امسال تغییراتی در نوع برگزاری مسابقه داریم که آن را متمایز کرده است که مسابقه رشته تلاوت و حفظ مقید به تفسیر شده و رشته خطابه هم که یکی از کارکردهای طلاب برای تبلیغ است  در آن گنجانده شده است.

وی شمار شرکت کنندگان در رشته خطابه را ۲۲ نفر ذکر کرد و گفت: این اقدام برای قوت بخشیدن به خطابه های قرآنی طلاب صورت گرفت.

 حجت الاسلام رضوی مدیر قرآن و حدیث حوزه های علمیه نیز در ادامه این نشست خبری بیان کرد: مسابقات قرآن کریم در ۶ مقطع دانشجویان، دانش آموزان، طلاب ، نابینایان و بانوان برگزار می شود.

وی افزود: مدعوین این مسابقات به دوصورت عمومی و اختصاصی دعوت شدند و حضور همه افراد در جلسه افتتاحیه آزاد است.

مدیر قرآن و حدیث حوزه های علمیه  خاطرنشان کرد: از کل مدارس قم که ۷۰ مدرسه است دعوت عمومی داشتیم و برنامه جنبی خاصی داریم که  مقرر شده از دستاوردهای حوزه های علمی نمایشگاهی تشکیل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.