به گزارش ایرنا، سید محمد کاظم نظری روز دوشنبه در نشست کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بررسی‌ها و آسیب شناسی تجمعات مردمی جلوی استانداری و سایر نهادها در سال گذشته نشان می‌دهد که دلیل اصلی در بروز این گونه تجمعات، ضعف اطلاع رسانی و پاسخگو نبودن مدیران مربوطه بوده است.
وی تصریح کرد: این در حالی است که ضعف اطلاع رسانی از سوی مدیران زمینه نارضایتی عمومی و کاهش اعتماد به نظام و دولت را نیز به دنبال دارد.
نظری همچنین برخی ذهنیت‌های منفی و حس بدبینی‌ها و احساس ناامنی در جامعه را یادآور شد و گفت: نقش رسانه‌ها، نخبگان، روحانیت و سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی برای امیدبخشی و احساس امنیت بسیار تعیین کننده است.
وی ابراز داشت: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده موضوع احساس امنیت مسافران و گردشگران و همچنین رضایتمندی گردشگران از نحوه توزیع و تأمین امکانات و کالاهای ضروری در نوروز امسال نسبت به سال‌های گذشته مطلوب‌تر بود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور فیزیکی پلیس و سایر نهادها و دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و خدمات رسان در اماکن و مناظر گردشگری در ایام نوروز امسال قابل محسوس و رضایت بخش بود.
نظری تاکید کرد: البته تا حدودی نگرانی‌ها و نارضایتی در برخی اماکن و مناطق گردشگری همچون پارک جنگلی یاسوج وجود داشت که باید نظارت‌ها و اهتمام ویژه دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری‌ها برای روشنایی این اماکن بیشتر شود.
وی افزود: وجود احساس امنیت باید در حوزه‌ها و جنبه‌های گوناگون برای مردم و به ویژه گردشگران ایجاد شود.
براساس آمارهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و 843 هزار نفر از 28 اسفند 1396 تا پایان روز 13 فروردین از جاذبه‌های گردشگری و مناظر طبیعی و تاریخی این استان دیدن کردند.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در یک پژوهش و نظرسنجی با محوریت حوزه فرهنگی و اجتماعی استانداری، نوعی احساس بدبینی نسبت به قانون گریزی، خویشاوند سالاری و نگاه طایفه گرایی در این استان وجود دارد.
حجت الاسلام علی فتح میرمحمدی افزود: باید این‌گونه احساس بدبینی و نگرش های منفی ناشی از قانون گریزی و پایبند نبودن به نظم و انضباط اجتماعی در استان کاهش یابد.
وی ابراز داشت: البته بافت قومی و عشیره‌ای در استان یکی از مهمترین عوامل بروز و ایجاد قانون گریزی‌ها است.
میرمحمدی عنوان کرد: بر اساس شاخص‌ها و پارامترهای مختلفی که در نظرسنجی‌ها و تحقیقات صورت گرفته به‌دست آمده است بیشترین نارضایتی مردم از عدم رعایت قانون در نحوه به‌کارگیری نیروها است.
وی تصریح کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده، نظرسنجی‌های میدانی و ارزیابی‌ها میزان قانون گریزی در این استان بالاست.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.