به گزارش ایرنا، طبیعت سحرانگیز پارک 30 هکتاری شلالدون این روزها محل استراحت و توفقگاه هزاران نفر از گردشگرانی است که جاذبه های دیدنی استان های فارس،خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر را به عنوان مقصد سفرهای نوروزی خود انتخاب کرده اند.
طبیعت بکر، درختان سر به آسمان کشیده بلوط، بادام، بنه و کلخنگ، هوای مطبوع و دلپذیر بهاری، علفزارها و گل های زرد و قرمز سفره ای از خوان بی انتهای خداوندی در منطقه شلالدون در پنج کیلومتری شهر باشت در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد است.
سایه سار درختان سربه فلک کشیده،زمین مخمل پوش و بلندای کوه های اطراف این دشت وسیع جلوه هایی از نیایش طبیعت با خداوند عالم است.
برپایی صدها چادر رنگارنگ مسافران نوروزی، نوای موسیقی سنتی،شلوغی سیاه چادرهایی که غذاهای محلی چون آش ماست، شله ماش،آش کارده، دوغ محلی در آن عرضه می شود،نشان از شور و شوق وصف ناشدنی بهار در این جاذبه گردشگری دارد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشت گفت که 222 هزار و 450مسافر از آغاز اجرای طرح نورزی تاکنون از منطقه گردشگری شلالدون در این شهرستان دیدن کردند.
رحیم خرمند افزود که تاکنون 96هزار و 236میهمان نوروزی از 27اسفندماه 94 تاکنون در مناطق تفریحی و گردشگری این شهرستان اقامت کرده اند.
وی بیان کرد: 14 جاذبه گردشگری طبیعی در شهرستان باشت وجود دارد که سالانه پذیرای تعداد چشمگیر مسافر نوروزی است.
خردمند اظهار کرد: پل پریم، درخت کهنسال سرو لار، رود رونه، آبشار گله جنی، سد تنگ تیز، کاگه امیرشیخی، آبشار طوف، کوه دوگوشی، باغات امامزاده ضامن (ع) و تنگ اوی بوستان از مهمترین آثار و جاذبه های گردشگری طبیعی شهرستان باشت به شمار می روند.
وی کمپینگ اقامتی سید محمد (ع) سرآب نیز، روستای ده بزرگ، منطقه تفریحی پشتکوه خان احمد و روستای نیمدور را از دیگر آثار و جاذبه گردشگری طبیعی شهرستان باشت اعلام کرد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشت بیان کرد که بازدید از مناطق گردشگری از برنامه های در حال اجرا از سوی ستاد تسهیلات باشت برای خدمات رسانی بهتر به مسافران نوروزی است.
وی عنوان کرد: باشت یکی از شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد است که بخش عمده ای از ظرفیت های تاریخی و طبیعی آن هنوز ناشناخته مانده است.
وی افزود: عملیات اجرایی فاز اول اردوگاه گردشگری در این منطقه از سال 85 شروع شد و تاکنون حفر چاه آهکی، خط انتقال آب،منبع ذخیره آب 200 متر مکعبی، سرویس بهداشتی در چند نقطه،سکوهای آبخوری ،نمازخانه، روشنایی، آلاچیق و سکوهای نشیمن در این منطقه اجرا شده است.
وی اظهار کرد: نگهداری و تکمیل اردوگاه گردشگری شلالدون باشت به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی اظهار داشت:ساخت رستوران های سنتی و محوطه سازی از بخش های مهم طرح توسعه زیرساخت های رفاهی اردوگاه گردشگری شلالدون است.
شهرستان باشت با وسعت بیش از 2 هزار و 900 کیلومتر در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد دارای 115 روستا، یک شهر، دو بخش، 14 هزار نفر جمعیت روستایی و 21 هزار نفر جمعیت است.
باشت در 110 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
/6110/8143
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.