به گزارش ایرنا، این جشنواره منطقه‌ای با حضور استان‌های بوشهر، هرمزگان، خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد به مدت چهار روز و از 26 فروردین سال جاری به میزبانی یاسوج برگزار شد.
آیین اختتامیه جشنواره با حضور جمعی از مسئولان و مقامات اجرایی سازمان بهزیستی کشور، شخصیت‌ها و هنرمندان مطرح ایران در عرصه تئاتر و سینما برگزار شد.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: 65 اثر از پنج استان حوزه خلیج فارس به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد 13 مورد برای اجرا به مرحله نهایی راه یافته بودند.
سید علیرضا موسوی امجد افزود: بیش از 200 معلول هنرمند مرد و زن از پنج استان شرکت کننده در این جشنواره حضور یافتند.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اعلام فراخوان جشنواره از شهریور سال گذشته آغاز شد، گفت: از مجموع 13 نمایش راه یافته هفت مورد نمایش صحنه‌ای، پنج نمایش کودک و یک نمایش خیابانی بود.
وی ارائه توانمندی‌های چشمگیر معلولان و تلاش برای ارتقای روزافزون ظرفیت‌های بالقوه آنان، پیوند و ارتباط تنگاتنگ اهالی هنر با معلولان، ایجاد شور و نشاط در جامعه به ویژه جامعه هدف بهزیستی، باورپذیری به توانمندی معلولان و تغییر نگاه مردم و مسئولان به جامعه معلولان را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.
وی گفت: محمد جواد طاهری هنرمند بنام کشور ایفاگر نقش مالک در سریال یوسف پیامبر، افسر اسدی از پیشکسوتان بازیگری در تلویزیون و سینما، علی عسکری و حمید کاکاسلطانی از هنرمندان و نمایشنامه نویسان مطرح کشوری داوران و مهمانان ویژه این جشنواره در آیین اختتامیه بودند.
این جشنواره قرار بود از 16 تا 20 اسفند سال گذشته در یاسوج برگزار شود که به دلیل سانحه دلخراش سقوط هواپیمای تهران- یاسوج و همدردی با خانواده جانباختگان با حدود 40 روز تأخیر در تاریخ 26 فروردین امسال برگزار می‌شود.
نرخ معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد با حدود 6 دهم درصد بالاتر از میانگین کشوری حدود 2.7 درصد است که عمده‌ترین معلولیت در این استان نیز از نوع جسمی و حرکتی است.
تاکنون حدود 18 هزار نفر معلول در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که از این تعداد پنج هزار و 816 نفر زیر پوشش بهزیستی استان هستند.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.