جلال پوران فرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این حادثه امروز پنجشنبه (23 فروردین سال 1397) به وقوع پیوست و همچنین پنج نفر در پی تصادف خودروی پراید و چری (خودروی چینی) در میدان استانداری شهر یاسوج مصدوم شدند.
وی افزود: این دو حادثه سبب انتقال 12 نفر به بیمارستان شد.
پوران فرد بیان کرد: در پی اعلام این حوادث چهار اکیپ اورژانس به محل ها اعزام شدند.
وی عنوان کرد: یک نفر از مسموم شدگان توسط ماشین شخصی به بیمارستان انتقال داده شد و 2 نفر دیگر که خانم و کودکی بودند دچار تهوع و استفراغ شده بودند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک خانم دچار کاهش سطح هوشیاری و درد شدید ستون فقرات گردن و مابقی نیز دارای علائم سردرد و سرگیجه بودند.
پوران فرد افزود: مسمومان پس از اقدامات درمانی به بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج انتقال داده شدند.
یک سال گذشته یک هزار و 112 مورد مسمومیت در حوزه‌های مختلف در مرکز فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده که 232 مورد آن مسمومیت با گاز منواکسید کربن بوده است.
براساس آمار پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد در سال 95 تعداد هشت نفر و سال 1394، 9 نفر در این استان به دلیل مسمومیت با گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند.
در هنگام گازگرفتگی نخستین اقدام برای امدادرسانی انتقال بیمار به هوای آزاد، سبک کردن لباس‌ها و گزارش به اورژانس است.
رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پنج مصدوم تصادف خودروی پراید و چری(خودروی چینی) نیز توسط آمبولانس های اورژانس به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شدند.
حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد در پنج سال گذشته بیش از یک هزار کشته، 30 هزار زخمی و 150 ضایعه نخاعی در پی داشته است.
ایمن و استاندارد نبودن جاده‌های ارتباطی یکی از مشکلات اساسی این استان است.
این استان با 713 هزار نفر جمعیت در جنوب غرب ایران قرار گرفته است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.