سپهدار آسابه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 22 درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه سهم خودروهای سنگین از این میزان تردد کمتر از 10درصد بوده است، گفت: میانگین تردد ساعتی خودروها در این مدت 258 خودرو در هر ساعت را نشان می دهد.
آسابه یادآور شد: بیشترین تردد ثبت شده طی این مدت در جاده بابامیدان - گچساران با 220 هزار و 179 و کمترین میزان تردد نیز در محور یاسوج - سی سخت با 31 هزار و 35 وسیله نقلیه بوده است.
رئیس مرکز مدیریت راه های کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین تردد خودروها در جاده گچساران- بایامیدان در این مدت 550 در محور سی سخت - یاسوج نیز 81 وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است.
آسابه یادآور شد: اوج تردد خودروها در نوروز امسال بین ساعت 17 تا 19 بود.
رئیس مرکز مدیریت راه های کهگیلویه وبویراحمد افزود: میزان سرعت ثبت شده خودروها در جاده های استان نیز 73 کیلومتر بوده که نشان دهنده رعایت نکات ایمنی و کارکرد مثبت پلیس راه در نوروز امسال بوده است.
کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 6 هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه دارد که حدود 550 کیلومتر آن راه های اصلی وچهار هزار و 500 کیلومتر نیز روستایی است.
این استان با داشتن بیش از 280 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسبی برای سفرهای نوروزی است.
افزون بر یک میلیون و 600 هزار مسافر و گردشگر نوروزی از 28 اسفند سال گذشته تا پایان روز 12 فروردین امسال از مکان ها و مناطق گردشگری کهگیلویه وبویراحمد دیدن کرده اند.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.