معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در طرح امداد زمستانی اورژانس در 47 پایگاه جاده‌ای و شهری به هموطنان ارائه خدمات می‌کنیم.   به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، افشین فتحی در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: طرح امداد زمستانی اورژانس با همکاری دستگاه‌های امدادی نظیر پلیس راه، هلال احمر، امداد خودرو و مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی استان به مدت سه ماه از 20 آذر تا 20 اسفند ماه اجرایی و عملیاتی می‌شود. 
وی خاطرنشان کرد: با بکارگیری آمبولانس‌های دو دیفرانسیل که در چهار محور کوهستانی استان حیران، اسالم، صائین و لنگان مستقر شده به هموطنان ارائه خدمات می‌کنیم. 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از ذخیره‌سازی و دپوی موادغذایی و دارویی برای امدادرسانی زمستانی خبر داد و افزود: ما در مجموع در 47 پایگاه که شامل 27 پایگاه جاده‌ای و 20 پایگاه شهری است به هموطنان ارائه خدمات می‌کنیم که نسبت به سال گذشته 6 پایگاه به تعداد پایگاه‌های استان افزوده شده است. 
فتحی گفت: در برنامه توسعه پایگاه‌های جاده‌ای و شهری و در قالب برنامه ششم توسعه با اخذ مجوز به دنبال احداث 16 پایگاه جدید در جاده‌های استان هستیم که مهمترین این پایگاه‌ها در محور اردبیل – سرچم، سه راهی سرعین و سایر جاده‌های صعب‌‌العبور احداث خواهد شد. 
وی در ادامه بیان کرد: در قالب عملیات زمستانی امسال ما حتی نیروهای شیفت خودمان را نیز به حالت آماده‌باش درآوردیم تا در بروز حوادث و سوانح زمستانی از توان نیروها و خودروهای آماده بیشتر استفاده کنیم. 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از فعال شدن اوژانس هوایی در ارائه خدمات اورژانسی به هموطنان خبر داد و گفت: ما یک دستگاه هلی‌کوپتر در اختیار داریم که از سال گذشته موفق شدیم در قالب اورژانس هوایی در برخی از مناطق استان به هموطنان خدماتی را ارائه کنیم. 
فتحی از راه‌اندازی مرکز کنترل و رصد سلامت دانشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: در قالب این سیستم ما به راحتی قادر خواهیم بود به دقت ورود و خروج حادثه‌دیدگان را به اورژانس و مراکز پیش بیمارستانی در قالب سامانه رصد کنیم تا از آخرین وضعیت خالی بودن تخت‌ها و همچنین آماده بکار بودن پزشکان مطلع شویم. 
وی تصریح کرد: در این سیستم که مراکز ما مجهز به مانیتورینگ بوده و به راحتی قادر خواهیم بود در اعزام و بستری بیماران و ارائه خدمات به آنها آخرین وضعیت مراکزمان را مورد رصد و ارزیابی قرار دهیم.  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به بهبود وضعیت ذخیره‌سازی مواد دارویی و غذایی به ویژه جلوگیری از یخ‌زدگی سرم‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: ما در مجموع 100 دستگاه آمبولانس داریم که دو مورد از آنها اتوبوس آمبولانس بوده و در کناز آن 21 دستگاه بنز مجهز به تجهیزات پیشرفته، 9 دستگاه تویوتای کمک‌دار و 9 دستگاه موتور آمبولانس داریم.     80 عملیات در قالب اورژانس هوایی انجام دادیم   فتحی در ادامه بیان کرد: استان اردبیل بیست و یکمین استان کشور است که مجهز به اورژانس هوایی است به طوری که 80 مورد عملیات توسط اورژانس هوایی در این مدت به انجام رسیده است.  وی آخرین وضعیت نیروی انسانی فعال در این حوزه را یادآور شد و گفت: 300 پرسنل به صورت تخصصی در این مجموعه فعالیت می‌کنند که 140 نفر از آنها کارشناس و 160 نفر نیز کاردان فوریت‌های پزشکی هستند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.