به گزارش ایرنا، علی محمد اجمدی روز دوشنبه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون افزون بر یکهزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولیدبه صورت مستقیم توسط بانک های استان به واحدهای تولیدی و خدماتی پرداخت شده است.
سال گذشته میزان پرداختی تسهیلات رونق تولید در این استان یک هزار و 400 میلیارد ریال بود.
وی افزود: برخی از بانک های کهگیلویه و بویراحمد از جمله بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات رونق تولید عملکرد مطلوبی نسبت به بقیه بانک های عامل داشته اند.
احمدی بیان کرد: تاکنون از2 هزار و 140 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر سهم استان ،یکهزار و 70 میلیارد ریال معادل 50 درصد آن جذب شده است.
وی با اشاره به ایجاد اشتغال از طریق مشاغل کوچک عنوان کرد: پرداخت تسهیلات به این مشاغل و شتاب دهی به این امر سبب ایجاد شغل های بیشتری در سطح استان خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر پیگیری جدی ثبت تسهیلات و طرح ها توسط دستگاه های اجرایی در سامانه رصد و پیگیری وضعیت طرح کارورزی توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد.
احمدی گفت: ایحاد صنایع بزرگ از دیگر اولویت های استان در رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار خواهد بود که هم اینک طرح های بزرگی در دست اجرا بوده و طرح های بزرگ و مهم دیگری در سال آینده نیز وارد مدار خواهند شد.
وی افزود: در جلسه هیات دولت بحث حقوقی زمین نمایشگاه بین‌المللی کهگیلویه و بویراحمد رفع شده و در سال 1397 برنامه ریزی منسجم برای تحقق این طرح صورت خواهد گرفت.
حدود نیمی از واحدهای تولیدی راکد در این استان ظرف سه سال گذشته با پرداخت تسهیلات رونق و سایر کمک‌های فنی و اعتباری به چرخه تولید بازگشته‌اند.
حدود 50 درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی استان در سال‌های 1392 و 1393 راکد و یا نیمه فعال بودند.
هم اینک کمتر از 35 درصد این واحدها راکد هستند و ظرف سه سال گذشته 125 طرح صنعتی، تولیدی و کشاورزی در مناطق مختلف استان با کمک تسهیلات رونق به چرخه تولید بازگشتند.
444 طرح صنعتی با سرمایه گذاری افزون بر 270 هزار میلیارد ریال در این استان در حال اجراست.
تعداد کل واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان 643 واحد است که 572 مورد از این تعداد فعال هستند.
میزان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده این استان افزون بر 6 هزار و 64 میلیارد ریال است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 13 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.
بر اساس آمارها بخش صنعت، 36 درصد سهم اشتغال این استان را در اختیار دارد.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.