به گزارش ایرنا، طرح نوروزی آرامش بهاری یک طرح ملی و بین‌المللی است که باوجود مبلغان چندزبانه مورد استقبال گردشگران خارجی نیز قرار گرفته است.
این طرح امسال برای هفتمین سال در ایران اجرا می شود.
طرح آرامش بهاری سال گذشته در سه هزار بقعه متبرکه کشور با چهار هزار تبلیغ کننده و 10 هزار عامل اجرایی برگزار شد.
فرزین بهمنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه حضرت بی‌بی حکیمه خاتون (س)، امامزاده کاکا مبارک (ع)، امامزاده جعفر (ع)، امامزاده اسماعیل (ع) و امامزاده قطب الدین (ع) در گچساران اجرا می‌شود.
وی بیان کرد: طرح آرامش بهاری از 28 اسفند امسال برای زائران و مسافران نوروزی در جوار بقاع متبرکه گچساران همراه با برنامه‌های فرهنگی آغاز می‌شود و تا 15 فروردین ادامه دارد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران، همچنین از اعزام 11 روحانی کارشناس و مبلغ دینی به بقاع متبرکه شاخص این شهرستان در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: برگزاری نماز جماعت و بازگو کردن احکام دین در دستور کار مبلغان اعزامی قرار دارد.
بهمنی آزاد ابراز داشت: گسترده شدن سفره هفت سین نوروزی، برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی و تبلیغ دینی، اسکان زائران، ایجاد فضای مناسب برای زائران، برگزاری نمایشگاه آرامش بهاری و مسابقات فرهنگی، پخش و توزیع بروشور امامزادگان و تأمین امنیت در بقاع متبرکه از فعالیت‌های ستاد نوروزی اداره اوقاف شهرستان در نوروز است.
سالیانه یک میلیون و 500 هزار نفر به بقاع متبرکه گچساران به ویژه بارگاه بی‌بی حکیمه (س) خواهر امام هشتم (ع) مشرف می‌شوند.
شهرستان 124 هزارنفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد 40 بقعه متبرکه دارد.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.