مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بقاع متبرکه سنندج با 55 هزار بار بازدید در رتبه اول استان قرار دارد و شهرستان قروه با 30 هزار بار بازدید و بیجار با 10 هزار بار بازدید در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.
حجت الاسلام مصطفی نوروزی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری نوروز 96 از 25 اسفند سال گذشته همزمان با سراسر کشور آغاز شده است گفت: از ابتدای شروع این طرح تاکنون 40 هزار زائر و مسافر نوروزی در امام زاده سید جلال الدین و مسجد نگل به صورت موقت اسکان داده شده اند.
به گفته وی، قرآن تاریخی نگل سنندج روزانه با 2 هزار بار بازدید و امام زاده سید جلال قروه نیز روزانه با یک هزار بار بازدید به عنوان دو بقعه و امام زاده پربازدید استان در طرح آرامش بهاری بودند.
وی افزود: در طرح آرامش بهاری که در بقاع متبرکه سراسر استان در حال اجرا است خدمات مختلفی از جمله برپایی خیمه های معرفت، غرفه های کودک و حجاب و عفاف و پاسخگویی به مسائل شرعی با حضور مبلغان و روحانیون به مردم ارائه می شود.
وی در پایان گفت: با فرهنگ سازی های انجام شده در سال جاری تعداد بازدید از موقوفات در سراسر استان با افزایش خوبی همراه بوده است اما با این حال انتظار می رود با توجه به نیازهای جامعه و فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به مرکزی فرهنگی استقبال مردم از این مکان ها بیشتر از گذشته افزایش یابد.
به گفته حجت الاسلام نوروزی، با توجه به بهبود وضعیت جوی و شروع دومین مرحله مسافرت های نوروزی پیش بینی می شود آمار بازدیدهای زائران از بقاع متبرکه و امامزادگان کردستان تا پایان طرح آرامش بهاری به بیش 2 برابر تعداد فعلی برسد.
امام زاده سید جمال الدین، امامزادگان هاجر و سارا در قروه، امام زاده عبدالله اسماعیل، محمد پیرتاج و آرامگاه شیخ فاضل گروسی در بیجار، امامزاده هاجر خاتون، قرآن تاریخی نگل، امامزاده پیر عمر و پیر محمد در سنندج و آرامگاه پیرشالیار اورامان در سرآوباد واقع شده و از جمله امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص کردستان است.
طرح آرامش بهاری از 28 اسفند امسال برای زائران و مسافران نوروزی در جوار بقاع متبرکه استان همراه با برنامه‌های فرهنگی و هنری آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه دارد.
هم اکنون 2 هزار و 50 مسجد و 109 مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده و چهار قرآن تاریخی در استان کردستان وجود دارد.
3034/ 3020
** خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.