حجت الاسلام سیدمحمد سیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به عبور بسیاری از میهمانان نوروزی و گردشگران از شهرستان های ورامین و قرچک ، اداره اوقاف و امور خیریه به دنبال تبدیل کردن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت های عید نوروز است و به این منظور اقدام به اجرای طرح آرامش بهاری برای رفاه حال مسافران کرده است.
وی گفت: طرح آرامش بهاری به منظور بهره گیری مناسب از ظرفیت بقاع متبرک است و برنامه های ویژه نوروزی، برپایی خیمه های معرفت، برگزاری نمایشگاه های فرهنگی، مسابقات قرآنی، توزیع بسته های فرهنگی، اجرای سخنرانی، ارائه مشاوره های قرآنی، ادعیه و نماز جماعت را اجرا می کند.
سیدی افزود: در اجرای این طرح تلاش می شود تا ضمن تقویت باورهای دینی و اعتقادی زائران و مسافران نوروزی، نسبت به احیای سنت های اصیل اسلامی در اعیاد نوروز باستانی اقدام و خدمت مطلوبی را در جهت ایجاد رضایت و علاقه مندی زائران بقاع و اماکن متبرکه ارائه کرد.
وی گفت: آماده سازی بقاع متبرکه به تجهیزات اقامتی، آماده سازی کمپ های مسافرتی برای استقرار چادرهای مسافران نوروزی، برپایی ایستگاه های صلواتی پذیرایی شربت و شیرینی، استقرار وسایل مورد نیاز تهیه غذا برای مسافران نوروزی و نیز تجهیز بقاع و اماکن متبرکه به وسایل ایمنی، کمکهای اولیه و کپسول آتش نشانی از فعالیت هایی است که در اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه ورامین انجام می گیرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ورامین افزود: برپایی مستمرنماز جماعت، استقرار روحانی در دفاتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی، برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی ، توزیع بروشورهای مذهبی در رابطه با حجاب و عفاف ، ترویج فرهنگ وقف و مباحث اعتقادی بین زائران و برگزاری مسابقات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه هایی ایام نوروز در بقاع متبرکه است.
سیدی اظهار کرد: طرح آرامش بهاری در 12 بقعه و امامزاده ورامین و قرچک و تا سیزدهم فروردین ماه سال جاری اجرا می شود.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
تهرام/7254/6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.