عزیز فیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 370 طرح عمرانی و اقتصادی با بیش از 2 هزار میلیارد ریال اعتبار، به مناسبت دهه فجر در کهگیلویه و بویراحمد کلنگ زنی و افتتاح می‌شوند.
وی افزود: از این تعداد 185 طرح عمرانی، 178 طرح اقتصادی و هفت طرح در حوزه گردشگری است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طرح‌های اقتصادی افتتاحی و یا کلنگ زنی کهگیلویه و بویراحمد در ایام الله دهه فجر امسال 725 شغل مستقیم ایجاد می‌کند.
وی عنوان کرد: مهم‌ترین طرح‌های عمرانی و اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مختلف از جمله راه و ترابری، انرژی، بهداشت و درمان، کشاورزی، آب و عمران شهری و روستایی است.
فیلی تصریح کرد: از سرجمع اعتبارات عمرانی استانی و ملی کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری از حدود هشت هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار استانی و 2 هزار و 800 میلیارد ریال اعتبارات ملی در استان تأمین شده و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.
معاون عمرانی استاندار ابراز داشت: در حوزه حمل و نقل هوایی برای توسعه و تجهیز باند فرودگاه یاسوج حدود 300 میلیارد ریال هزینه شده که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: در حوزه حمل و نقل جاده‌ای اجرای طرح‌های بزرگ شامل چهار خطه یاسوج به شیراز، یاسوج به سمیرم، یاسوج به گچساران و چهار خطه محور شریانی اهواز به شیراز است.
فیلی با اشاره به یکی از مهم‌ترین طرح‌های حمل و نقل جاده‌ای استان، بیان کرد: سال جاری 960 میلیارد ریال اعتبار به احداث محور اصلی پاتاوه به دهدشت اختصاص یافت.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آبرسانی به 6 شهر این استان از جمله دهدشت، لیکک، سوق، چرام، لنده و دوگنبدان با اعتبار یک هزار و 650 میلیارد ریال در دستور کار آب منطقه‌ای است.
وی تصریح کرد: عملیات اجرایی سدتنگ سرخ به‌منظور تأمین آب آشامیدنی پایدار و دراز مدت شهر یاسوج، شهرک‌های صنعتی و روستاهای شهرستان بویراحمد با اعتبار یک هزار و 500 میلیارد ریال آغاز شده است.
معاون عمرانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیمارستان بزرگ 274 تختخوابی یاسوج با 97 درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار 890 میلیارد ریال در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: بیمارستان 128 تختخوابی گچساران نیز 72 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که حدود 560 میلیارد ریال برای احداث و تجهیز آن برآورد هزینه شده است.
دهه فجر سال گذشته 334 طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری افزون بر چهار هزار و 210 میلیارد ریال در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح یا کلنگ زنی شد که از این تعداد 292 مورد عمرانی و 42 مورد نیز اقتصادی بوده است.
کل اعتبارات عمرانی در بودجه سال 96 در کهگیلویه و بویراحمد با بیش از سه برابر رشد نسبت به سال 92 به 11 هزار میلیارد ریال رسید.
سهم استان از کل اعتبارات عمرانی دولت در سال 92 حدود 62 صدم درصد بوده که در سال 96 به 1.7 دهم درصد رسیده است.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: موسوی
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.