فرید محبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 16 هزار و 847 خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد ساکن مناطق محروم با ضریب محرومیت شش، هفت و هشت از این خدمات بهره مند شدند.
وی افزود: یک میلیارد و 200 میلیون ریال برای تأمین جهیزیه، یک میلیارد و 725 میلیون ریال برای اعطای 759 مورد لوازم منزل از جمله یخچال و پنکه، پرداخت 600 میلیون ریال وام ضروری و پرداخت یک میلیارد و 890 میلیون ریال کمک موردی از مهمترین خدمات ارائه شده به مردم ساکن مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این مدت یک هزار عدد سبد غذایی بین یک هزار کودک زیر پنج سال دچار سوء تغذیه ساکن مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد و با اعتبار یک میلیارد و 542 میلیون و 670 هزار ریال توزیع شد.
محبی بدون اشاره به آمار، عنوان کرد: ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد و 35 میلیون ریال برای فرانشیز درمانی افراد ساکن مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد.
وی ابراز داشت: یک هزار و 113 دانشجو و 735 دانش‌ آموز زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد ساکن مناطق محروم این استان هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این مدت 517 میلیون ریال شهریه دانشجویی و یک میلیارد و 30 میلیون ریال کمک‌ هزینه تحصیلی برای دانش آموزان ساکن مناطق محروم استان هزینه شد.
محبی اظهار داشت: محرومیت ‌زدایی و توانمندسازی خانوار‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد از مهمترین رسالت‌ های این نهاد حمایتی است.
وی افزود: رسیدگی به وضعیت مددجویان ساکن مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد در اولویت برنامه ها و سیاست های کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان است.
محبی بیان کرد: رفع فقر و محرومیت از مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد مستلزم توجه، حمایت و همکاری همه جانبه خیران و مسئولان اجرایی این استان است.
29 هزار و 719 خانوار با جمعیتی افزون بر 70 هزار نفر مستمری بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند و به سه هزار و 600 خانوار با جمعیت 12 هزار و 600 نیز خدمات تک یا چند موردی در طول سال ارائه می‌ شود.
75 درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد روستایی، 23 درصد شهری و 2 درصد نیز عشایر است.
شهرستان لنده با 21 درصد و گچساران نیز با سه درصد به ترتیب بیشترین و کمترین افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده ‌اند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: مسعود علیزاده
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.