علی حسن مظاهری روز چهارشنبه در همایش زکات در گچساران افزود: 44 درصد زکات جمع آوری شده در کهگیلویه و بویراحمد در زمینه امور معیشتی و رفع مشکلات محرومان و 56 درصد مابقی نیز برای فعالیت‌های عمرانی و اجرای طرح‌های عام‌المنفعه از جمله مسجد، خانه عالم و غسالخانه هزینه ‌می‌شود.
وی بیان کرد: تعهد دبیرخانه شورای زکات استان کهگیلویه و بویراحمد امسال 45 میلیارد ریال بوده که تاکنون 65درصد آن محقق شده است.
مظاهری ابراز کرد: 744 روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد شرایط پرداخت زکات دارند که از این تعداد فقط 240 روستا به این وظیفه شرعی عمل می‌کنند.
وی تصریح کرد: هم اینک 528 عامل افتخاری و 71 مبلغ در ترویج فرهنگ زکات با این نهاد همکاری دارند.
مظاهری بیان کرد: فرهنگ سازی در زمینه ترویج فرهنگ زکات یک وظیفه دینی و اسلامی بوده و مستلزم حمایت همه جانبه روحانیون و مبلغان دینی است.
وی ابراز داشت: در سالجاری 149 جلسه شورای زکات و 15 همایش آموزشی، توجیهی و تبلیغی در شهرستان‌های استان برگزار شد.
مظاهری گفت: باشت با پرداخت هفت میلیارد و 36 میلیون و 750 هزار ریال امسال رتبه نخست پرداخت زکات در استان را کسب کرده است.
مظاهری افزود: کهگیلویه با پنج میلیارد و 970 میلیون و 37 هزار ریال رتبه دوم و منطقه یک یاسوج با پرداخت 2 میلیاردو 950 میلیون و 150 هزار ریال رتبه سوم را در پرداخت زکات در سالجاری به خود اختصاص داده است.
مظاهری اظهار کرد: روحانیون و عاملان زکات کهگیلویه و بویراحمد با برنامه ریزی اصولی و تبلیغ ارزش های دینی پرداخت زکات را در این استان نهادینه کنند.
وی عنوان کرد: فرهنگ سازی، بسترسازی، تبلیغ و ترویج در زمینه جمع آوری، پرداخت و مصرف زکات وظیفه ای دینی و اسلامی است که با حمایت روحانیون و مبلغان دینی امکان پذیر است.
یک هزار و 719 خانوار با جمعیتی افزون بر 70 هزار نفر مستمری بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند.
به سه هزار و 600 خانوار با جمعیت 12 هزار و 600 نفر نیز خدمات تک یا چند موردی در طول سال ارائه می‌شود.
75 درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد روستایی، 23 درصد شهری و 2 درصد نیز عشایر است.
شهرستان لنده با 21 درصد و شهرستان گچساران نیز با سه درصد به ترتیب بیشترین و کمترین افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده‌اند.
خبرنگار: مریم صیادی** انتشار دهنده: علیزاده
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.