جلال پوران فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حادثه گاز گرفتگی در روستای امامزاده محمود کهگیلویه در بامداد امروز 20 دی ماه 1396 رخ داد.
وی افزود: با دریافت این خبر به مرکز پیام اورژانس کهگیلویه مبنی بر وجود علائمی همچون سرگیجه، تهوع و استفراغ و ضعف و بی‌حالی به‌سرعت تیم اورژانس قلعه رئیسی به محل مورد نظر اعزام شد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد روشن کردن زغال به‌منظور افزایش دمای محیط را عامل مسمومیت این 5 نفر دانست.
وی تصریح کرد: با اعزام تیم اورژانس 115 و پس از انجام اقدام‌های درمانی، این مسموم شدگان به مرکز درمانی شهرستان کهگیلویه انتقال داده شدند.
پوران فرد ابراز داشت: اولین اقدام اورژانسی در مواجهه با افراد دچار مسمومیت با گاز مونواکسید کربن، حفظ کامل خونسردی خود است.
وی گفت: از اقداماتی که در مواجه با افراد مسموم شده باید انجام داد می‌توان به باز کردن در و پنجره، خارج کردن سریع فرد دچار مسمومیت به هوای آزاد، باز کردن یقه پیراهن و در آوردن لباس‌های تنگ برای تنفس بهتر بیمار، عدم استفاده از مواد غذایی و خوراکی و تماس با اورژانس 115، ارائه آدرس دقیق و تعداد بیماران و نیز انجام توصیه‌های کارشناسان قبل از رسیدن کارکنان اورژانس 115 به محل حادثه است.
بر اساس سالنامه آماری سال 1395 سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در رتبه دهم میزان متوفیات ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن بر حسب هر صد هزار نفر جمعیت قرار گرفته است.
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد دهم دی‌ماه امسال با اشاره به اینکه تلفات جانی بر اثر گازگرفتگی در سال جاری گزارش نشده گفت: از ابتدای فصل پاییز تاکنون 159 نفر در این استان به دلیل گازگرفتگی راهی مراکز درمانی شدند.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: سید ولی موسوی
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.