سهراب بنام روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 35 واحد تولیدی یا طرح صنعتی در حال اجرای با بیش از 60درصد پیشرفت فیزیکی 284 میلیارد ریال در سال گذشته و 14 واحد دیگر نیز 145 میلیارد ریال در سال جاری تسهیلات بانکی دریافت کرده اند.
وی بیان کرد: امسال 95واحد صنعتی و طرح در حال اجرای استان در سامانه بهین یاب نام نویسی کرده اند که 65 واحد پس از بررسی مشکلات آنها در کارگروه رفع موانع تولید برای آنها 688 میلیارد ریال تسهیلات مصوب و به بانکها معرفی شده اند.
700 واحد صنعتی کوچک و متوسط در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و بیش از 70 درصد اشتغال در حوزه صنعت این استان مربوط به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط است.
بنام تصریح کرد:کم بودن سرمایه بانک های دولتی به علت استقبال مردم از بانک های خصوصی، طولانی بودن فرایند دریافت تسهیلات در بانک ها،بالا بودن نرخ تسهیلات که 18درصد است از مشکلات و موانع طرح رونق تولید در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی گفت: هم اینک 236 طرح تولیدی و خدماتی در شهرک‌های صنعتی استان در حال اجراست.
از محل 160 هزار میلیارد ریال اعتبارات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور ، چهار هزار و 50 میلیارد ریال سهم استان کهگیلویه و بویراحمد است.
این میزان تسهیلات برای 447 واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال در استان مصوب شد که با پرداخت افزون بر یک هزار میلیارد ریال از این میزان تاکنون 125 واحد تولیدی راکد در بخش‌های صنعت و کشاورزی در استان به چرخه تولید بازگشته‌اند.
هم اکنون حدود 290 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مستقر است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 13 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: مسعود علیزاده
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.