زواره آزادپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سطح گلخانه های کهگیلویه و بویراحمد در سال 1392 هشت هکتار بود و در سال 1396 به 16 هکتار رسیده است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: براساس آمار میزان تولید این محصول در پایان سال 92 در کهگیلویه و بویراحمد 9 میلیون و 835 هزار شاخه بود که امسال به 20میلیون شاخه گل در سال جاری رسیده است.
وی بیان کرد: هم اکنون پنج گلخانه تولید گل در کهگیلویه و بویراحمد در حال ساخت است که با تکمیل آنها افزون بر ایجاد 24 شغل مستقیم 2 هکتار به سطح گلخانه ها افزوده خواهد شد.
آزادپور همچنین از معرفی 10 سرمایه گذار برای دریافت تسهیلات به بانک برای احداث گلخانه های پرورش گل در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
وی اظهار داشت: ظرفیت تولید گل رز در این استان نسبت به سال قبل بیش از 12 درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه میزان تولید گل رز این استان در سال 1395 بیش از 17 میلیون و 500 هزار شاخه بود.
آزادپور بیان کرد: افزوده شدن چهار واحد تولید گل رز باعث رشد تولید این محصول بوده است.
وی اظهار کرد:هم اکنون 194 نفر در گلخانه های کهگیلویه و بویراحمد مشغول بکار هستند.
آزادپور تصریح کرد: دلسیوتنا، فیستا، آوالانچ، ردوان، تابسان، اورانجیوس، آنجلینا و سامورایی از مهمترین ارقام گل رز تولید شده در این استان است.
وی افزود: فراهم کردن زمینه صادرات این محصول، توسعه گلخانه‌های انفرادی و فعال کردن مجتمع‌های گلخانه‌ای در شهرستان‌ها از عمده برنامه‌های جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این بخش است.
وی انجام آموزش‌های تخصصی رایگان و پرداخت تسهیلات بانکی را از دیگر برنامه‌های حمایتی دولت برای افزایش تولید گل رز هلندی در این استان ذکر کرد.
کهگیلویه و بویراحمد با 713 هزار نفر جمعیت و اقلیمی چهار فصل نقش مهمی در تأمین نیازهای ضروری بازار استان‌های جنوبی کشور دارد.
سالانه 850 هزار تن انواع محصول کشاورزی در 270 هزار هکتار زمین کشاورزی این استان تولید می‌شود.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشار دهنده: علیزاده
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.