استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تنها پرونده سازی و ارجاع به تعزیرات حکومتی چاره ساز نبوده و این مهم باید به صورت اساسی رفع شود.
احمدی با اشاره به وانت بارهای میوه فروشی در ورودی شهرهای استان و ضرورت ساماندهی آنها نیز بیان کرد: نما و منظر شهری فضای کسب‌وکار در این استان در شأن مردم نیست.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: 27 هزار و 600 شکایت در مورد گلایه‌مندی قیمت انواع میوه در استان به تعزیرات حکومتی این استان ارجاع شده است.
رضا زیرایی عنوان کرد: 99 درصد میوه مورد نیاز استان از خارج از استان از طریق میدان میوه و تره بار شیراز تأمین می‌شود.
شهردار یاسوج نیز گفت: توزیع و تأمین میوه این استان به صورت آزاد صورت گرفته بنابراین بازار نرخ را تعیین می‌کند.
نستهن مقدم افزود: حدود 50 تا 100 درصد اختلاف قیمت بین قیمت میوه فروشی‌های در سطح شهر و وانت‌های میوه فروشی مشاهده می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز تاکید کرد: با توجه به سرانه مصرف استان 600 تن میوه شب عید مورد نیاز بوده که از این میزان 300 تن پرتقال و 300 تن سیب است.
جعفر گوهرگانی افزود: ذخیره سازی 100 درصدی میوه سیب شب عید هم اینک انجام شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان جلسه از نبود هیچ گونه نشست کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی در یاسوج در ظرف یک سال گذشته اظهار نگرانی کرد.
قرار شد در اولین فرصت جهاد کشاورزی، سازمان صنعت و معدن و شهرداری پیرامون ساماندهی مرکز میوه و تره بار در مرکز کهگیلویه و بویراحمد جلسه‌ای تشکیل داده و نتیجه را به استاندار گزارش دهند.
همچنین برای ایجاد مرکز متمرکز عرضه میوه و تره بار، تصمیم گیری در مورد عرضه طیور زنده و دام زنده و عرضه لبنیات محلی نیاز به بررسی کارشناسانه است.
در این نشست مقرر شد دستگاه‌های متولی نتیجه بررسی‌ها و پیشنهادهای اصولی مطرح شده را ظرف 2 هفته آینده به نشست آینده این کمیسیون ارائه دهند.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: علیزاده
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.