به گزارش ایرنا، مظفر اسلامی نیا روز چهارشنبه در نشست کارگروه قاچاق محصولات سلامت محور در سنندج، بازرسی های گشت مشترک معاونت غذا و داروی استان در زمینه محصولات سلامت محور را 2 هزار و 517 مورد اعلام کرد و افزود: تعداد بازرسی های امسال 136.5 درصد افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: تعداد پرونده های ارجاع شده به مراجع قضایی 208 مورد بوده که نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه قاچاق از لحاظ اقتصادی سلامت و اقتصاد جامعه را تحت الشعاع قرار می دهد گفت: تقویت تولیدات و ترغیب مردم به استفاده از کالاهای تولید داخل ضروری است.
وی داشتن برچسب اصالت سلامت بر کالاهای سلامت محور تولیدات داخلی را ضروری برشمرد و ادامه داد: این برچسب، مصرف کننده را نسبت به سلامت کالا آگاه می کند.
وی فعالیت های فرهنگی معاونت غذا و دارو در استان مطلوب ارزیابی کرد و افزود: امید است این اقدامات منجر به فرهنگسازی و تغییر رفتار مردم در نحوه مصرف کالاهای آرایشی، بهداشتی و غذایی شود.
اسلامی نظارت بر داروخانه ها در زمینه محصولات قاچاق را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: از آنجا که احتمال وجود مکمل های قاچاق در داروخانه های بسیار کم است اطلاع رسانی به مردم در زمینه خرید مکمل های بهداشتی و دارویی از داروخانه ها ضروری است.
در ادامه این نشست، کارشناس مسئول مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان صنعت و معدن استان کردستان گفت: در 9 ماه امسال چهار هزار و 529 بازرسی از کالاهای مختلف در استان بعمل آمده است و ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه 731 میلیون ریال بوده است.
رضا بهرامی تعداد بازرسی از مواد غذایی را در این مدت هزار و 186 مورد و تعداد پرونده های مربوط به مواد غذایی را 74 مورد بیان کرد و ادامه داد: در 9 ماهه امسال هزار و 997 عدد قوطی مواد غذایی قاچاق به ارزش 91 میلبیون و 808 هزار ریال کشف شده است.
وی اظهار کرد: در این مدت هزار و 971 مورد بازرسی از کالاهای آرایشی بهداشتی استان به عمل آمده است که از این تعداد 6 هزار و 402 عدد کالای قاچاق به ارزش 687 میلیون و 400 هزار ریال کشف شده است.
وی با اشاره به انجام 667 مورد بازرسی از سیگارهای موجود در بازار گفت: 96 هزار و 20 نخ سیگار و 190 بسته 50 گرمی تنباکوی قاچاق به ارزش 111 میلیون و 506 هزار ریال کشف و ضبط شده است.
بهرامی افزود: در این مدت 69 مورد بازرسی از نوشابه های انرژی زا در استان به عمل آمده و 70 نوشابه قاچاق به ارزش 2 میلیون و 855 هزار ریال کشف شده است.
سید نجیم حسینی مدیر دفتر اداره کل قاچاق و تعزیرات حکومتی استان کردستان تعداد پرونده های وارده به تعزیرات استان را 2 هزار و 889 مورد اعلام کرد و ارزش پرونده های مختومه را 355 میلیارد و 350 میلیون و 582 هزار ریال دانست.
جمال رضاییان معاون فروش اموال تملیمکی استان کردستان نیز در این نشست گفت: در 9 ماه بیش از 71 تن کالای قاچاق به ارزش 90 میلیارد ریال شامل کالاهای آرایشی، بهداشتی، خوراکی، البسه مستعمل و دارو کشف شده است.
امسال 162 مورد کارگاه و کلاس آموزشی در زمینه کالاهای آرایشی و بهداشتی و 27 برنامه بازرسی گشت مشترک در استان برگزار شده است.
هفت هزار و 197 نفر دانش آموزان استان کردستان در زمینه مصرف کالاهای آرایشی، بهداشتی آموزش های لازم را فرا گرفتند.
خبرنگار: شیوا اردلان منش **انتشار: امید بهمنی
7352/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.