به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز یکشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: همه بانک‌ها تابع سیاست‌های مالی و اقتصادی دولت و بانک مرکزی هستند.
وی تصریح کرد: بانک مرکزی با دستور و هماهنگی معاون اول رئیس جمهوری تعهداتی را برای بانک‌ها درزمینهٔ پرداخت تسهیلات رونق تولید مشخص کرده که همه مدیران بانکی در استان باید نسبت به آن پایبند باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده در حالی که بانک‌های دولتی در استان حتی بیش از 2 و نیم برابر منابع خود را نسبت به این مهم اختصاص داده‌اند ولی بانک‌های خصوصی کمتر از 45 درصد به تعهدات خود در این راستا عمل کرده‌اند.
وی سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد را موظف کرد که ظرف یک هفته نسبت به بررسی عملکرد بانک‌های خصوصی استان اقدام و نتیجه این بررسی را نیز به بانک مرکزی و معاون اول رئیس جمهوری اعلام کند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سهم استان برای تسهیلات رونق تولید در استان حدود 40 هزار میلیارد ریال بود که برای 28 بانک استان تعهد شد.
حسن نوروزی افزود: بر اساس بررسی‌ها بیش از 60 درصد منابع بانک‌های استان مشکوک الوصول هستند.
وی بیان کرد: تاکنون بانک‌های استان بیش از یک هزار و 70 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پرداخت کرده‌اند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد پیش از این در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرده بود که در 2 سال گذشته 80 واحد صنعتی و تولیدی نیمه فعال و راکد که قابلیت راه اندازی مجدد را دارند در سطح استان شناسایی شده است.
سهراب بنام اظهار داشت: اعتباری افزون بر یکهزارو 200 میلیارد ریال برای فعالیت دوباره این تعداد واحد تولیدی نیاز است.
وی بیان کرد که بر اساس برآوردها میانگین راه اندازی مجدد هر کارخانه و واحد تولیدی راکد رقمی حدود 15 تا 20 میلیارد ریال است.
بنام با بیان اینکه حدود 30 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان به دلایل متعدد نیمه فعال و راکد هستند، گفت: در هشت ماه گذشته سال جاری 22 واحد راکد در استان راه اندازی مجدد شده است.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: سید ولی موسوی
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.