حجت الاسلام و المسلمین غلام رضا مزارعی روز یکشنبه در نشست فصلی رؤسای حوزه های قضایی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: کسانی که امنیت مردم و آرامش جامعه را مخدوش می نمایند از چنگال عدالت نمی توانند در امان باشند.
وی با اشاره به حادثه تلخ قتل طلافروشان گچسارانی و دستگیری متهمان این رویداد، افزود: با تعاملی که در بین دستگاه قضایی و نهادها و سازمان های نظامی و امنیتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد ، معضل امنیتی در این استان وجود نخواهد داشت.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پرونده سارقان طلافروشی گچساران در کوتاه ترین زمان ممکن رسیدگی، رأی آن صادر و حکم آن در ملاء عام و در محل وقوع حادثه اجرا خواهد شد.
عصر روز دوشنبه ششم شهریور امسال 2 فرد مسلح پس از ورود به یک مغازه طلافروشی در خیابان بلادیان شهر دوگنبدان صاحب مغازه و 2 فرزندش را با اسلحه کلاشینکف مورد هدف گلوله قرار دادند.
سارقان مسلح پس از سرقت مقادیری طلا از محل فرار کردند.
در این حادثه یکی از پسران صاحب طلافروشی کشته شد و صاحب طلافروشی نیز پس از انتقال به بیمارستان جان باخت و پسر دیگر مرد طلافروش زخمی شد.
وی عنوان کرد: مردم از دادگستری و از نخبگانی که در منصب قضاوت قرار داشته توقع دارند که به مشکلات انان رسیدگی کنند.
مزارعی ابراز داشت: وظیفه دستگاه قضاست که ضمن گرامی داشتن این جایگاه در حل مشکلات مردم تلاش کرده و کرامت مردم را حفظ نماید.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد افزود: پرونده های مردم اسناد محرمانه ای است که در دستگاه قضایی جهت احقاق حق تشکیل می شود و لازم است با خوش رویی در اجابت درخواست مردم اقدام شود.
حجت الاسلام و المسلمین مزارعی با اشاره به پرونده های مانده از سال های گذشته در استان، اظهار داشت: همکاران قضایی و اداری تا پایان سال جاری نسبت به مختومه نمودن پرونده های مانده از سال 1395 اقدام نمایند.
سال گذشته 150 هزار فقره پرونده برای رسیدگی وارد دستگاه قضایی این استان شد در حالی که 2 هزار مورد بیش از تعداد ورودی ، مختومه شده است.
در نشست فصلی رؤسای حوزه های قضایی استان آقایان «محمود حکیم» و «بهزاد صادقی» به ترتیب به عنوان معاونان «منابع انسانی» و «آمار و فناوری اطلاعات دادگستری» کهگیلویه و بویراحمد معرفی شدند.
در پایان این نشست 80 نفر از کارکنان قضایی و اداری دادگستری استان که در بازرسی فصلی در زمینه استفاده از سیستم CMS و سامانه ثنا بیشترین امتیاز را کسب نموده بودند، با اهداء لوح ، تجلیل شد.
دادگستری کل کهگیلویه و بویراحمد در نخستین جشنواره سامانه ابلاغ الکترونیک قوه قضائیه در 6 ماهه نخست سال جاری رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داد.
سامانه ابلاغ الکترونیکی (ثنا) به استناد ماده 175 قانون آیین دادرسی کیفری و آیین نامه نحوه سامانه های رایانه ای برای انجام امور قضایی است.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: علیزاده
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.