عزت‌الله بهشتی فر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این درختان از نوع کنار، کهور، بلوط، اکالیپتوس، بادام و انجیر دیم هستند.
کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و 722 هزار و 800 هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد که از این میزان 999 هزار و 100 هکتار جنگل و 723 هزار و 700 هکتار مرتع است.
بهشتی فر با اشاره به نقش چشمگیر جنگل‌های دست کاشت در حفاظت از مراتع، بیان کرد: حفاظت از این جنگل‌ها وظیفه‌ای همگانی است.
وی با بیان اینکه امسال طرح ملی جنگلانه در 650 هکتار از اراضی ملی این استان اجرا خواهد شد گفت: غنی سازی جنگل با گونه‌های بومی از اولویت‌های این بخش است.
طرح جنگل کاری سال گذشته در یکهزارو 200 هکتار از اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد.
در هر هکتار از این طرح بیش از 400 اصله نهال غرس شد.
بهشتی فر اظهار داشت: 150 هزار اصله نهال در نهالستان‌های این استان امسال کشت و تولید شده است.
وی ارزش ریالی این میزان نهال تولید شده را 6 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این تعداد نهال در شهرستان‌های باشت، بویراحمد و کهگیلویه تولید شد.
وقوع حوادث آتش سوزی، شیوع آفات، برداشت بی رویه چوب برای سوخت و مصرف زغال تهدیدهای جدی برای حفظ جنگل‌هاست به گونه‌ای که تراکم جنگل‌ها در چهار دهه گذشته در برخی مناطق کاهش چشمگیری یافته است.
کهگیلویه و بویراحمد با حدود 16 هزار و 249 کیلومترمربع وسعت و 713 هزار نفر جمعیت، دارای یک درصد مساحت و یک درصد جمعیت کشور است.
این استان با 2 اقلیم متفاوت و مناظر بکر و طبیعی و موقعیت خاص گردشگری دارای هشت شهرستان، 17 شهر و یک هزار و 676 روستای دارای سکنه است.
خبرنگار: مریم صیادی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.