به گزارش ایرنا،کار امدادرسانی به هفت روستای زلزله زده استان کرمانشاه به بسیجیان اعزامی استان کهگیلویه و بویراحمد محول شده است.
این روستاها که 600 خانوار در آنها سکونت دارند بین 50 تا 100 درصد در رلزله اخیر کرمانشاه تخریب شده اند.
24 نفر از بسیجیان کهگیلویه و بویراحمد از روز 22 آبان ماه گذشته تاکنون برای امدادرسانی در مناطق زلزله زده غرب کشور حضور دارند.
سرهنگ رضا رنجبر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات ایجاد سکوهای 16 متری برای نصب 200کانکس دیگر هم انجام شده است.
وی بیان کرد: 450 تخته دچادر و دیگر اقلام مورد نیاز از جمله پتو، نایلکس و مواد غذایی توسط بسیجیان استان در این روستاها توزیع شده است.
رئیس بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ساخت 50 چشمه سرویس بهداشتی، 10 باب حمام و استقرار 2 کانکس مدارس از دیگر خدمات انجام شده بسیجیان این استان در مناطق زلزله زده غرب کشور است.
وی بیان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است 22 واحد مسکونی با مشارکت بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد نیز برای مددجویان این نهاد در مناطقه زلزله زده کرمانشاه احداث شود.
سرهنگ رنجبر ابراز داشت: ده ها محموله کالا شامل چادر،پتو، پوشاک، مواد غذایی و سایر کالاهای اهدایی مردم کهگیلویه و بویراحمد نیز بین مردم زلزله زده استان کرمانشاه توزیع شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 579 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته بیش از 84 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: علیزاده
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.