سرهنگ اسفندیار تباشیر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس پیش بینی‌ اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد کاهش دمای هوا از عصر امروز سبب افزایش نزولات جوی به صورت بارش باران و برف به ویژه در مناطق کوهستانی و برف گیر استان می شود.
وی افزود: به همین دلیل به رانندگانی که قصد تردد از جاده‌ های ارتباطی کوهستانی کهگیلویه و بویراحمد را دارند توصیه می‌ شود همراه داشتن زنجیرچرخ برای پیشگیری از بروز انواع سوانح رانندگی احتمالی ضرورتی انکارناپذیر است.
فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مأموران پلیس راه این استان به طور شبانه روزی در مناطق کوهستانی و برف گیر استان حضور داشته و از تردد وسایل نقلیه بدون زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی جلوگیری می کنند.
سرهنگ تباشیر عنوان کرد: رانندگان علاوه بر اجتناب از تردد و سفر‌های غیرضروری در شرایط آب و هوایی پرخطر در جاده های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد لازم است که قبل از مسافرت یکبار به طور آزمایشی زنجیرچرخ خودروی خود را بسته و لوازم موردنیاز را نیز همراه داشته باشند.
وی ابراز داشت: رانندگان از سالم بودن قسمت‌ های فنی خودروی خود به ویژه سیستم گرمایشی و برف پاک کن مطمئن شوند.
سرهنگ تباشیر گفت: همراه داشتن لاستیک جایگزین سالم، جک آماده، تجهیزات ایمنی، مقداری آب و آذوقه و وسایل گرمایشی اعم از پتو الزامی است.
جو کهگیلویه و بویراحمد با ورود یک سامانه بارشی از عصر امروز /پنجشنبه/ تا ساعت های اولیه روز جمعه هفته جاری ناپایدار خواهد بود.
بر اثر فعالیت این سامانه بارشی آسمان کهگیلویه و بویراحمد نیمه ابری تا ابری به همراه بارش باران و در ارتفاعات به صورت بارش برف و گاهی وزش باد پیش بینی می‌ شود.
این سامانه بارشی از حدود ساعت 15 عصر امروز وارد جو کهگیلویه و بویراحمد شده و حدود ساعت 9 صبح فردا /جمعه/ نیز خارج خواهد شد.
کهگیلویه و بویراحمد دارای افزون بر 6 هزار کیلومتر جاده ارتباطی اعم از بزرگراه، اصلی، فرعی و روستایی است.
حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد در پنج سال گذشته بیش از یک هزار کشته، 30 هزار زخمی و 150 ضایعه نخاعی در پی داشت.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.