نستهن مقدم روز دوشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم در شهرداری یاسوج، اظهار داشت: افزون بر 900 داربست و سازه‌ موقت در این شهر بدون در نظر گرفتن تعداد سازه‌های جمعه بازار برای اموری از جمله کارواش، میوه فروشی و سمساری وجود دارند.
وی افزود: در صورت ایجاد شرایط بحرانی مانند زلزله و آتش سوزی، این نوع سازه ها سبب خسارت های جبران ناپذیری به شهر خواهد شد.
مقدم اظهار کرد: شهرداری یاسوج موظف شده است ظرف مدت یک ماه با همکاری پلیس پیشگیری و پلیس راهور و دادستان مرکز استان نسبت به جمع آوری داربست و سازه‌های موقتی که رانندگان خودروهای میوه‌ فروش احداث کرده‌اند اقدام کنند.
شهردار یاسوج بیان کرد: در منطقه‌هایی از جمله مادوان، تل خسرو و سرابتاوه تعدد این سازه‌ها بیشتر مشاهده می‌شوند.
وی عنوان کرد: این سازه‌ها در مقابل گردباد، برف و زلزله مقاومت چندانی نداشته و خسارت‌های غیر قابل جبرانی را به بار خواهند آورد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بهترین راهکار در راستای پیشگیری از وجود سازه‌های موقت در شهر یاسوج اجرای احکام آرای کمیسیون ماده 100 ساخت و ساز است.
الماس گشتاسبی ابراز داشت: دستگاه‌های خدماتی و اجرایی باید نسبت به قطع خدمات از جمله برق، آب و گاز در راستای برچیدن این سازه‌ها برآیند.
بیش از 486 فرد در جمعه بازار در سازه‌های نامتعارف مشغول کسب و کار خود هستند.
هدایت اکبری رئیس شورای شهر نیز گفت: شهرداری این شهر موظف است ظرف مدت یک ماه نسبت به ساماندهی دستفروشان اقدام کند.
وی افزود: بعضی دست فروش‌ها در این شهر اقدام به کسب به‌طور شبانه روز کرده که باید تنها در ساعت های مشخصی این کار را انجام دهند.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: سید ولی موسوی
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.