به گزارش ایرنا، پژمان نیک اقبالی روز شنبه در نشست شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این میزان اعتبار از محل بودجه عمرانی سال جاری فرمانداری شهرستان بویراحمد تأمین شده است.
وی افزود: تهیه طرح جامع ترافیک و حمل و نقل شهر یاسوج مستلزم انجام مطالعات و بازدیدهای میدانی دقیق و گسترده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ترافیک یکی از معضلات اساسی شهر یاسوج بوده و در برخی اوقات شبانه روز به ویژه ظهر و غروب نیز گره ترافیکی در مرکز و خیابان های اصلی آن ایجاد می شود.
نیک اقبالی عنوان کرد: انتظار می رود که مسئولان شهرداری یاسوج هر چه سریعتر طرح جامع ترافیک و حمل و نقل این شهر را تهیه کنند تا بخشی از مشکلات ترافیکی آن کاهش یابد.
وی ابراز داشت: مشاور توانمند و باتجربه توسط مسئولان شهرداری یاسوج برای اجرای طرح جامع ترافیک و حمل و نقل این شهر انتخاب شود.
شهردار یاسوج نیز گفت: کاهش معضل ترافیک یاسوج در اولویت کاری مسئولان شهرداری این شهر بوده و بر همین اساس تاکنون نشست هایی با فرماندهان نیروی انتظامی و پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است.
نستهن مقدم اظهار داشت: علاوه بر مطالعه و تهیه طرح جامع ترافیک و حمل و نقل یاسوج موارد دیگری شامل فرهنگ سازی، ایجاد پارکینگ، نصب تجهیزات و دوربین های کنترلی، زوج و فرد کردن تردد خودروها و ایجاد زیرگذر و روگذر نیز برای کاهش مشکلات ترافیکی این شهر در دستور کار مسئولان شهرداری است.
وی افزود: چنین اموری با یک برنامه ریزی دقیق و اصولی توسط مسئولان شهرداری یاسوج اجرا خواهند شد و امید است که منجر به کاهش معضل ترافیک در این شهر توریستی شوند.
مقدم بیان کرد: بخش عمده ای از مشکلات ترافیکی یاسوج به دلیل کمبود پارکینگ بوده و به تازگی نیز لحاظ نکردن پارکینگ در برخی واحدهای مسکونی و تجاری تازه تأسیس در این شهر مرسوم شده است.
شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد دارای جمعیتی افزون بر 130 هزار نفر است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: مسعود علیزاده
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.