هادی زارع پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات پیش روی آموزش و پرورش بخش دیشموک کمبود سرانه دانش آموزی مدارس است.
وی نبود خوابگاه را مهمترین مشکل دانش آموزان بخش دیشموک دانست.
سرپرست آموزش و پرورش بخش دیشموک نیز گفت: تنها یک خوابگاه دانش آموزی با ظرفیت محدود برای اسکان دانش آموزان این بخش و روستاهای اطراف آن وجود دارد.
محمد نوروزی نیا اظهار داشت: ساخت 2 خوابگاه دانش آموزی دخترانه و پسرانه با ظرفیت حداقل هر کدام 100 نفر می‌ تواند گره گشای ادامه تحصیل برخی از دانش آموزان که از روستاها به شهر می‌ آیند، باشد.
وی عنوان کرد: وجود خوابگاه، دانش آموزان این بخش را به سمت ادامه تحصیل سوق داده و از محروم شدن آنها از ادامه تحصیل جلوگیری می‌کند.
سرپرست آموزش و پرورش بخش دیشموک گفت: بسیاری از دختران بخش دیشموک با پدیده و معضل ازدواج زودرس مواجه بوده که بعد از اتمام دوره ابتدایی به دلیل تعصبات خانوادگی و دوری راه از ادامه تحصیل بازمی‌مانند اما با ساخت خوابگاه‌ها بسیاری از خانواده‌ها به ادامه تحصیل دخترانشان رضایت می‌دهند.
وی ابراز داشت: نرخ پوشش تحصیلی در این منطقه 100 درصد بوده و سال گذشته 6 دانش آموز بازمانده از تحصیل با کمک اداره آموزش و پرورش این بخش به چرخه تحصیل برگشتند.
نوروزی نیا تصریح کرد: با اختصاص اعتبار برای ساخت خوابگاه‌های این بخش شاهد تحول در حوزه آموزشی آن خواهیم بود.
وی افزود: در سال‌های گذشته گام‌های بزرگی با کمک خیران مدرسه ساز برای گسترش فضای های آموزشی در بخش دیشموک صورت گرفته و امور به سمت بهبود در حرکت است.
سرپرست آموزش و پرورش بخش دیشموک گفت: با توجه به کمبود فضای آموزشی، کلاس های 22 مدرسه این بخش در 2 نوبت مخالف و یا در مکان های استیجاری دایر است.
وی بیان کرد: از 81 مدرسه ابتدایی موجود در این بخش 73 مدرسه دارای فضای دولتی و 9 مدرسه فاقد فضا بوده که پنج مدرسه آن در نوبت مخالف و چهار مدرسه دیگر در مکان‌های استیجاری دایر هستند و 12 مدرسه ابتدایی آن نیز سرویس بهداشتی ندارند.
نوروزی نیا عنوان کرد: از 15 مدرسه متوسطه اول در بخش دیشموک 6 مدرسه آن فضای آموزشی ندارند که پنج مدرسه آن در نوبت مخالف و یک مدرسه نیز در مکانی استیجاری دایر است.
سرپرست آموزش و پرورش بخش دیشموک گفت: همچنین در دوره متوسطه دوم 6 مدرسه و در دوره استثنایی نیز 2 مدرسه فضای آموزشی ندارند.
وی تصریح کرد: سه هزار و 382 نفر دانش آموز ابتدایی، یک هزار و 62 دانش آموز متوسطه اول، 535 نفر دانش آموز متوسطه دوم و 34 دانش آموز استثنایی در بخش دیشموک مشغول تحصیل هستند.
بخش دیشموک یکی از بخش‌های محروم شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
بنا بر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه در سال 1395 بیش از 22 هزار نفر بوده است.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی** انتشار دهنده: علیزاده
/1662/9868
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.