به گزارش ایرنا، براساس امضای این تفاهم نامه که روز شنبه بین مجموعه استانداری کهگیلویه وبویراحمد و بنیاد مستضعفان منعقد شد، قرار است که این بنیاد در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ایجاد و تکمیل زیرساخت های عمرانی و زیربنایی در تمامی بخش ها مشارکت فعال داشته باشد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در حاشیه امضای این تفاهمنامه و در دیدار با رئیس و اعضای هیات مدیره بنیاد مستضعفان در تهران گفت که تمامی مجموعه مدیران و دستگاه های مختلف اجرایی با تمامی توان و ظرفیت آماده همکاری با این موسسه مهم اقتصادی برای رفع محرومیت های تاریخی در شهرستان لنده هستند.
علی محمد احمدی یادآور شد: امضای این تفاهم نامه و اعلام آمادگی بنیاد مستضعفان برای همکاری و مشارکت اقتصادی در شهرستان لنده موجی از امید در دل مردم و مسئولان اجرایی در استان و شهرستان ایجاد کرده و بدون شک عزم مسئولان در راستای هماهنگی و پشتیبانی از تیم اجرایی این بنیاد جدی است.
وی گفت: این طرح که به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح است با تکیه بر توانمندی محلی مردم منطقه و بهره گیری از ظرفیت بخش غیردولتی اجرا می شود، سبب محرومیت زدائی، ایجاد اشتغال، توسعه اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم منطقه خواهد شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر نگاه سیستمی، منسجم و منظم تیم اجرایی بنیاد مستضعفان و اوج همکاری و پشتیبانی مسئولان و مردم منطقه برای انجام این طرح جامع و تحول زا در شهرستان محروم لنده تاکید کرد.
وی اظهار داشت که برای پیشبرد و انجام بهتر و منسجم امور برخی از مدیران مربوطه و متولیان امر در استان و شهرستان لنده در اسرع وقت از طرح جامع و نمونه بنیاد مستضعفان و اقدام های انجام شده در شهرستان قلعه گنج استان کرمان بازدید میدانی خواهند کرد.
رئیس بنیاد مستضعفان کشور نیز گفت: طرح پایلوت اقتصاد مقاومتی شهرستان لنده به بنیاد علوی که زیرمجموعه بنیاد مستضعفان است واگذار شده و با مدیریت این بنیاد و ظرف کمتر از یک ماه آینده اجرایی خواهد شد.
محمد سعیدی کیا اظهار داشت: انتخاب شهرستان لنده به عنوان دومین شهرستان مورد هدف بنیاد مستضعفان بهترین فرصت برای توسعه و پیشرفت همه جانبه این شهرستان محروم و رهایی این منطقه از محرومیت های عمیق و تاریخی است.
وی تصریح کرد: حضور و مشارکت بنیاد مستضعفان و اجرای طرح های محرومیت زدایی و توانمندسازی در مناطقی همچون کهگیلویه وبویراحمد در راستای منویات رهبری معظم انقلاب در قالب اجرای طرح اقتصاد مقاومتی است.
وی ابراز داشت: قبل از آغاز عملیات اجرایی و مشارکت اقتصادی این بنیاد و در آینده ای نزدیک بازدید میدانی از ظرفیتها، توانمندی های، مشکلات و محرومیت های شهرستان لنده توسط تیم اجرایی این بنیاد انجام خواهد شد.
** تعیین 63 شاخص برای توسعه لنده
فرماندار لنده نیز با استقبال از تیم اجرایی بنیاد مستضعفان برای ورود و سرمایه گذاری در این منطقه محروم گفت که مقدمات و تمامی تدابیر لازم برای حضور این بنیاد در سطح استان و شهرستان انجام شده است.
دارا کریمی نژاد اظهار داشت که 63 شاخص برای توسعه و آبادانی و رونق این شهرستان به تیم کارشناسی این بنیاد ارایه شده است.
وی با تقدیر از رضایت و آمادگی کامل بنیاد مستضعفان برای سرمایه گذاری در شهرستان لنده ، افزود: یکی از فاکتورهای لازم برای انتخاب شهرستان لنده توسط بنیاد مستضعفان به اذعان مسئولان و تیم های کارشناسی این بنیاد همکاری و اهتمام ویژه مسئولان اجرایی استان و همراهی و استقبال مردم بوده است.

** سرمایه گذاری 200 میلیارد ریالی بانک سینا
کریمی نژاد با بیان اینکه ظرفیت ها، استعدادها و مناطق مورد نظر برای عمران و توسعه به تیم کارشناسی بنیاد مستضعفان ارائه شده، افزود که حوزه های کشاورزی، عمران روستاها و اجرای طرح های کوچک و زودبازده از طریق ارایه تسهیلات اشتغالزایی از مهمترین هدف گذاری بنیاد مستضعفان برای رونق شهرستان لنده است.
فرماندار شهرستان لنده گفت که بانک سینا نیز برای سرمایه گذاری و ارائه تسهیلات ویژه با بهره کم به مبلغ 200 میلیارد ریال اعلام آمادگی کرده است.
شهرستان کوهپایه ای، گرمسیری و قدیمی لنده به مرکزیت شهر لنده از شهرستان های هشت گانه کهگیلویه وبویراحمد دارای جمعیتی افزون بر 23 هزار نفر در فاصله حدود 270 کیلومتری یاسوج مرکز این استان واقع شده است.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.