به گزارش ایرنا، پژمان نیک اقبالی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری گچساران افزود: در سال 1392 بودجه شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد 538 میلیارد ریال بود درحالی‌که میزان اعتبار شهرداری‌های این استان در سال 1396 بیش از یک هزار و 930 میلیارد ریال بود.
وی ابراز داشت: بودجه شهرداری‌ها این استان در سال جاری نسبت به سال قبل 18.5 درصد افزایش یافته است.
نیک اقبالی وضعیت شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای دولت تدبیر و امید را بسیار بد توصیف کرد و گفت: تجمع کارکنان شهرداری‌ها گواه این وضعیت بود.
معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سرانه فضای سبز شهرهای این استان از 6.3 مترمربع در سال 1392 به 9 مترمربع در سال جاری افزایش یافته است.
نیک اقبالی ابراز داشت: سرانه فضای شهر دوگنبدان از هشت متر مربع در چهار سال قبل به 11 متر مربع رسیده است که به میانگین 12 متر مربعی در سطح کشور نزدیک است.
وی اختصاص 600 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت بدهی شهرداری‌ها در دولت تدبیر و امید را یادآور شد و افزود: از این میزان 300 میلیارد ریال به شهر دوگنبدان اختصاص یافت.
نیک اقبالی ابراز داشت: جمعیت شهرنشین استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به چند سال پیش از 52 درصد به 54 درصد افزایش یافته است که این امر نشان‌دهنده شتاب روند مهاجرت از روستاها به شهرهاست.
وی با اشاره به اینکه 80 درصد از مردم شهرستان گچساران شهرنشین هستند بر توجه به ادامه روند توسعه در شهر دوگنبدان تأکید کرد.
کهگیلویه و بویراحمد با 713 هزار نفر جمعیت 17 شهر دارد.
54 درصد جمعیت استان در شهرها زندگی می کنند.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.