محمود باقری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تفاهم نامه با هدف تقویت فعالیت‌های اقتصادی 2 استان در مناطق شهری، روستایی و عشایری، ایجاد منابع خطرپذیر برای سرمایه گذاری در گردشگری روستایی و عشایری، پایین آوردن تلفات جاده‌ای، فرهنگ سازی مسافرت بین شهری و توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری در مسیرهای تعریف شده منعقد شده است.
وی افزود: در این تفاهم نامه مواردی از جمله ایجاد زیرساخت‌های مطمئن برای مجتمع‌های اقامتی و بین راهی از طریق سرمایه گذاری‌های مشترک، کمک به شهرداران برای توسعه گردشگری، بازاریابی در حوزه گردشگری در 2 استان و کشور و کمک به رایگان شدن پروانه ساخت هتل‌ها در همه مناطق 2 استان هدف‌گذاری شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ورود بخش خصوصی به عرصه گردشگری، هم‌افزائی 2 استان برای ترکیب جاذبه‌های گردشگری یکدیگر و تعیین اولویت‌ها و آمایش سرزمینی صنعت گردشگری منطقه را از مهم‌ترین اهداف این تفاهم نامه عنوان کرد.
باقری گفت: در این تفاهم نامه بر تعامل بیشتر برای ارتقای صنعت گردشگری و استفاده از ظرفیت 350 میلیون نفری گردشگران تاریخی و فرهنگی جهان، تمرکز بر جاذبه‌های طبیعی 2 استان با تأکید بر جاذبه‌های مناطق کمتر توسعه یافته، تهیه اطلس جامع گردشگری و صنایع دستی و اطلاع رسانی در فضای حقیقی و مجازی، افزایش ضریب ماندگاری گردشگر و ایجاد شبکه حمل و نقل سریع تأکید شده است.
وی ابراز کرد: پررنگ شدن محور زاگرس در تنظیم سند جامع گردشگری ایران، تبدیل ایران هراسی به ایران دوستی، تعامل دولت با بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی از دیگر اهداف اجرای این تفاهم نامه است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای حدود 2 هزار و 500 اثر تاریخی است و این استان را به دیار آریوبرزن سردار نامی ایرانی می‌شناسند.
این استان بخشی از تمدن ایلام بوده و در دوره بعد از اسلام و همچنین بعد از ورود آرایی‌ها جزئی از خاک تمامی حکومت‌های ایران به شمار می‌رفته است.
براساس آمار موجود افزون بر 726 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی این استان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
این آثار شامل بناهای تاریخی، کاروانسراها، پل‌ها، قلعه‌ها، بقاع متبرکه، زیرساخت‌های زندگی اجتماعی ایرانیان کهن مانند آب انبارها، آثار طبیعی و صنایع دستی است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با 713 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد و کهگیلویه و بویراحمد بیش از 16 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.
خبرنگار: مسعود علیزاده ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
1662/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.