به گزارش ایرنا، فتاح محمدی یکشنبه شب در نشست هماهنگی برگزاری کنگره ملی آیت الله ملک حسینی در دانشگاه یاسوج اظهار داشت که تکریم و نکوداشت این عالم ربانی باید در بهترین شرایط و بالاترین سطح برگزار شود.
وی بر ضرورت همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه ها و متولیان امر برای برگزاری باشکوه دو رخداد مهم فرهنگی در استان تاکید کرد.
محمدی گفت که باید بتوان با همدلی و هم افزایی و ضرورت کار جمعی و احساس مسئولیت بیشتر مقدمات و شرایط لازم برای برگزاری عزتمندانه این رخداد مهم فرهنگی را فراهم کرد.
وی اضافه کرد: معرفی افکار، اندیشه و زندگی بزرگان این دیار به ویژه آیت‌الله العظمی ملک‌حسینی(ره) و شناساندن آنها در کشور ضرورت برگزاری این کنگره را دوچندان می‌کند.
رئیس دانشگاه یاسوج نیز گفت: این دانشگاه که مسئولیت خطیر دبیرخانه برگزاری کنگره عظیم و ملی حضرت آیت الله ملک حسینی را عهده دار است با تمام توان و ظرفیت های موجود خود در این راستا اقدام خواهد کرد.
محمودرضا رحیمی اظهار داشت که کنگره حضرت آیت الله ملک حسینی روزهای 27 و 28 آذر سال جاری برگزار می شود.
وی مهلت ارسال مقالات به این همایش ملی را 26 شهریور سال جاری دانست و گفت: بررسی شخصیت علمی، فقهی، اجتماعی سیاسی، مبارزاتی، معنوی و اخلاقی آیت الله ملک حسینی از جمله محورهای ارائه مقالات است.
رحیمی با بیان اینکه حضرت ایت الله ملک حسینی رادمردی بود که به لحاظ داشتن بسیاری از ویژگی های اخلاقی، دینی و فقهی در بین فقه های زمان خود شخصیتی ممتاز و تکرارنشدنی بود دیانت و شجاعت را از جمله ویژگی های ارزنده و ممتاز حضرت آیت الله ملک حسینی دانست.
وی تجربه دانشگاه یاسوج در برگزاری همایش ها و سمینارها را مطلوب دانست و اظهار داشت: پوستر کنگره به همراه وب‌سایت با عنوان کنگره آیت الله ملک حسینی آماده شده و کمیته‌های مختلف نیز مشخص شده است.
به گزارش ایرنا، سید کرامت الله ملک حسینی در سال 1303 در خانواده ای متدین و اهل علم در روستای گوشه از توابع شهرستان بویراحمد متولد شد.
وی تحصیلات ابتدایی را در همانجا آغاز کرد و سپس به شیراز رفت و با توجه به علاقمندی وافر به فراگیری علوم دینی، ادبیات عرب را خدمت پدرش از علمای برجسته آن زمان آموخت.
در سال های تحصیل علوم دینی از محضر اساتیدی چون فیلسوف بزرگ حکیم احمد دارابی، مرحوم آیت الله آقامیرزا عبدالکریم حائری یزدی بهره برد.
وی در سال 1325 به قم رفت و شاگرد اساتیدی چون آیت الله بروجردی، آیت الله خوانساری، امام خمینی (ره) بود و تقریرات امام را به رشته تحریر درآورد و در سال 1340 به درجه اجتهاد نایل آمد.
آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی از سال 41 در کنار امام به مبارزات سیاسی پرداخت و در حمله به فیضیه مجروح شد و همواره تحت مراقبت و کنترل بود.
وی در سال 1352 دستگیر شد ولی بدنبال اعتراضات مردم شیراز و عشایر کهکیلویه و بویراحمد بعد از دو روز آزاد شد.
بعد از پیروزی انقلاب در نامه ای از طرف امام مسئولیت عشایر منطقه به عهده ایشان قرار گرفت.
آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی نماینده فقید و سابق ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد و نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری 12 آبان سال 91 در سن 88 سالگی دارفانی را وداع گفت.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.